sebastian + en til Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Har en jente på 7 5 mnd nå.og hun har fått kun nan siden hun var 3 mnd. Nå koker jeg vannet og har en stor mugge med avkjølt kokt vann som vi blander pulveret med.Men når slutter man egentlig med dette da? Husker ikke helt når jeg sluttet med førstemann .Men tror kanskje jeg holdt på helt til han var 1 år. Har forresten sluttet å koke flaskene, tar dem i opp.maskin.Koker kun flasketuten.
Gjest Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Sluttet å koke alt vannet da hun var 6 måneder. Etter det kokte jeg kun deler av vannet og tok resten med kaldt vann direkte fra springen for å få riktig temperatur.
mandalay Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Sluttet for 1 uke siden da vesla var 5.5 mnd. HS sa at det var helt greit ettersom hun nå ligger på gulvet og plukker opp leker uansett. Det har heller ikke vært noe problem i forhold til magevondt. Deilig å slippe kokingen!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Dersom vannet er behandlet (desinfisert), slik det er vanlig ved større vannverk som forsyner tettsteder, bør barnet kunne få dette uten videre forbehandling så snart det inntar annet enn morsmelk. Vannet er ikke sterkere bakteriologisk belastet enn den grøten/maten barnet ellers får i seg. Snarere tvert i mot. Vann fra godkjent vannverk skal være fritt for patogene mikrober og vil vanligvis bare inneholde et forholdsvis lavt antall "miljøbakterier" som er uten betydning i denne sammenhengen. Hvis vannet ikke kommer fra godkjent vannverk, f. eks. ved bruk av brønnvann på en gård, er problemet litt større. Da må man ta hensyn til hva man vet om vannets generelle kvalitet. http://matportalen.no/artikler/2008/2/1204288690.71 Så lenge baby har begynt med fast føde, er det altså helt greit å slutte å koke vannet også=)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 hmm, jeg kokte vannet så lenge hun fikk mme jeg tror jeg kommer til å gjøre det med mini også
mandalay Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Det er faktisk helt unødvendig for oss som bor i et land med rent vann! Sannsynligvis får de i seg mer bakterier av andre ting enn vannet når de er så gamle. Så hvorfor koke når det ikke er nødvendig? Det blir jo bare hysteri...
<3guttemamma<3 Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Her var snuppen 5 måneder når vi sluttet og koke. Litt enig med mandalay, er litt hysteri rundt dette..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 mini var vel rundt 5 mnd når vi sluttet å koke:) Så tungvindt det er å koke vannet i steden for å ta rett fra springen når man trenger så lar jeg det være så tidlig jeg kan:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. mars 2011 #9 Skrevet 15. mars 2011 Betyr det at man kan slutte å koke vannet man bruker i grøten også ? Bare ta varmt vann rett fra springen ??
sebastian + en til Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 15. mars 2011 Takker for svar:) Da blir det kaldt vann rett fra springen her:) Lille nurketmitt: tror nok ikke du skal ta varmt vann fra springen. Ville nok ha varmet vannet på komfyren/ vannkoker og heller blande i kaldt vann fra springen for og få den riktige tempraturen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mars 2011 #11 Skrevet 15. mars 2011 Nei, varmtvann fra springen er jo ikke bra for verken voksne eller barn, men man kan jo f.eks ta kaldt vann fra springen og så varme det til riktig temp i mikroen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå