Gå til innhold

Noen som ser på brød og rundstykker som usunn mat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor?

Føler liksom ingen spiser brød...

Fortsetter under...

Skrevet

ikke usunn. men jeg spiser det ikke fordi man blir feit av det + fnnes mange sunnere alternativer :)

Skrevet

Jeg spiser brød daglig, jeg. Brød er sunt! Samme gjelder for rundstykker så lenge de ikke er fine.

Skrevet

Spiser svært sjelden brød. Er vokst opp med lite brødmat og har aldri skjønt dette autistiske forholdet nordmenn har til brød.

Skrevet

For meg er ikke brød og rundstykker sunn mat. Jeg blir oppblåst og får veldig vondt i magen av det, samme med knekkebrød.

Men jeg syns alt er usunt for tiden, som var veldig sunt når jeg var liten. Som poteter og ris, å som du nevner: brød.. Tilogmed frukt er fyfy for mange.. Blir litt oppgitt =P

Skrevet

Det kommer jo veldig an på brødet da. Omdet er fullkorn så er det jo sunt. Kneip og loff derimot er ikke sunt.

Også skal man jo spise alt med måte.

Annonse

Skrevet

Jeg skrev en tråd her igår. Jeg har i løpet av 2 år gått ned over 60 kg.

Det har jeg gjort ved å spise vanlig mat, altså hadde jeg 2-3 brødmåltider hver eneste dag.

Skrevet

Hmmm, så rart at man reagerer så forskjellig på samme mat. Merkelig. Men dere som ikke spiser brødprodukter, hva spiser dere til frokost da? Sliter med å finne andre alternativer som er like gode. Er brødavhengig ;)

HI

Skrevet

Det er ikke rart for kroppene er mer avanserte enn kalorier inn og ut. Jeg spiser salater med egg, reker og bacon, diverse brøderstatninger som jeg baker fra bunn uten mel.

Sunt og slankene er ikke synonymt. HAdde jeg levd på kaffi hadde jeg blitt tynn, men jeg hadde ikke vært spesielt sunn.

Skrevet

hvis d vil bl slankere er jo haregrøt og knekkebød bra erstattere. men jeg syns kke brød e usundt selvom jeg blir feit av det.

Skrevet

Hvis dere synes brød er usunt...betyr det at barna deres ikke får spise brødskive?

Skrevet

Kunne levd på ulike brød og pålegg...Ta fra meg brødet og du tar fra meg livslysten..

Bodde 3 år i Spania, har aldri vært så slank som da :o)

Var toast med marmelade eller muffins til frokost, samt kaffe m/melk.

Lunsj var forskjellig mat som vi ville kalt middagsmat)alltid litt fersk baguette ved siden av, dessert, en yoghurt eller frukt. Mellommål, kjeks (spes type mallorquinsk kjeks) eller smørbrød, kvelds.:Middag igjen også da med ferks baguett ved siden av, og ofte en yoghurt eller noe etterpå.....

Var VELDIG mye karbohydrater i omløp der altså. men likevel sunn mat, var "ren" mat uten mye tilsetnignstoffer, salt og heller ikke mye tilsatt sukker i disse bakervarene (sett bort fra muffinsen. Kjeksene var nemmelig ikke spes søte....) De jeg omgikk, som alle var slanke, spiste som jeg. Vi trente, men ikke særlig mye..2 ganger i uka kanskje..

Men man spiste REGELMESSIG, og det tror jeg er alfa og omega.. 4-5 måltid om dagen, på samme tidspunkt hver dag...Og aldri snakk om og kose seg med snop og godter foran TV på kveldene....Hverken hverdag eller helg, men gjerne popcorn og snop når de var på kino, sm likesågjerne kunne være en tirsdag......Og barna kunne få snop til lunsj/middag, men ETTER og ha spist ordentlig mat..Også på en vanlig hverdag....Var ikke noe sukkerhysteri, eller krise om baran fikk en is elle rnoe godt, men det var nesten alltid i forbindelse med et måltid, ikke som "snavel" innimellom...

Skrevet

Det er jo veldig stor forskjell på brød. Mange billigbrød består mest av hvitt mel og vann og er sprøytet fulle av gluten for å se luftige ut.

De får du bare luft i magen og høyt blodsukker av. De inneholder lite næring. Jo grovere brød, jo bedre.

Men du kan jo bake brød selv :)

Jeg tåler ikke godt melk og gjær, men har akkurat bakt meg deilige scones:

Jeg blander masse godt i en bakebolle, litt forskjellig fra gang til gang, ettersom hva jeg har i huset ( det skal bli ca 2 l tils.):

solsikkekjerner

sesamfrø

linfrø

hakkede valnøtter

hakkede hasselnøtter

havregryn

siktet speltmel

sammalt speltmel

rugmel

havrekli

hvetekli

hvetemel

1 ts anis

1 ts salt

2ts bakepulver

et par korker solsikkeolje

bland i vann til en passe tykk deig, ikke for fast

Del i 4 emner

Form hvert emne til en rund kake ca 20 cm i diameter

Skjær spor halvveis ned i kaken så den kan brekkes i 8 stk.

Stekes i 250 grader i 15 min.

Sundt og kjempegodt og morsomt å lage :)

Lykke til!

Annonse

Skrevet

Det er jo veldig stor forskjell på brød. Mange billigbrød består mest av hvitt mel og vann og er sprøytet fulle av gluten for å se luftige ut.

De får du bare luft i magen og høyt blodsukker av. De inneholder lite næring. Jo grovere brød, jo bedre.

Men du kan jo bake brød selv :)

Jeg tåler ikke godt melk og gjær, men har akkurat bakt meg deilige scones:

Jeg blander masse godt i en bakebolle, litt forskjellig fra gang til gang, ettersom hva jeg har i huset ( det skal bli ca 2 l tils.):

solsikkekjerner

sesamfrø

linfrø

hakkede valnøtter

hakkede hasselnøtter

havregryn

siktet speltmel

sammalt speltmel

rugmel

havrekli

hvetekli

hvetemel

1 ts anis

1 ts salt

2ts bakepulver

et par korker solsikkeolje

bland i vann til en passe tykk deig, ikke for fast

Del i 4 emner

Form hvert emne til en rund kake ca 20 cm i diameter

Skjær spor halvveis ned i kaken så den kan brekkes i 8 stk.

Stekes i 250 grader i 15 min.

Sundt og kjempegodt og morsomt å lage :)

Lykke til!

Skrevet

ingen skrev at brød er usunt? bare feitende :P og barn trenger fett på kroppen de ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...