Gå til innhold

Er det tryggere å ta RUTEfly eller CHARTER når man skal til syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt flyskrekk, men har lyst til å reise til Hellas. Ser at man kan fly dit også med rutefly eller ta en charter? Hva er tryggest?

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh det er vel samme flyet. Rutefly da er det jo bare for flyturen men charterturer er innkludert hotell. Eller har jeg missforstått?

Skrevet

Tviler på det er noen stor forskjell på flyene som flyr i rute eller charter. Det samme gjelder nok for flyverne og besetningen.

Men kanskje er ruteflyeter mindre fullt, og dermed har du lettere for å evakuere om noe skulle skje.

Skrevet

Noen reiseselskap har egne fly som de fyller med turister som skal på pakketur med dem. Disse flyene kan man ikke kjøpe billett til, man må ta hele pakka.

Skrevet

Tvilsomt, men gjerne mer plass på rutefly (les: mindre baggasje)

Skrevet

Ok, tenkte meg det.

Ser at solfaktor operer mye med Ryanair. På solfaktor sin side bestiller man pakkereise, fly+ hotell,men så flyr man med Ryanair. Ryanair er totalt uaktuelt for meg som har flyskrekk:P

HI

Skrevet

Ja og kanskje litt andre sammensetninger av mennesker på et rutefly. Charterturister drikker ofte mer og er generelt sett i en annenn sinnsstemningen enn f.eks foretningsreisene.

Skrevet

Til Hellas pleier vi å fly med Novair flyselskap som brukes ved Apollo sine reiser.

Må si at Novair flyene er store med god plass og godt utstyrt.De er også nye fra år 2004 og 2005. Besetningen er veldig serviceinnstilt og pilotene er alle tiders. Får alltid hilse på dem.

HI

Skrevet

Har vel lite å si i forhold til flyskrekk, men har mye å si hvis feks ny askesky skulle oppstå. En pakketur med et charterselskap er automatisk forsikret gjennom pakkereiseloven, noe turen din ikke er om du booker fly og hotel separat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...