Gå til innhold

lillegutt NEKTER å bli lagt av andre enn mammaen! litt langt, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 5 mnd streiker HELT om noen andre enn meg prøver å legge han om kveldene. Han blir helt fullstendig krakilsk, og skriker som om det høres ut som noen knekker alle beina i kroppen hans!

Oppdaget problemet for noen uker siden. da skulle mor ut av huset en fredagskveld og nyte livet litt på egenhånd. Det hele endte med at jeg måtte komme hjem igjen...Da ringte pappaen meg nesten på gråten selv - lillegutt hadde skreket i halvannen time. Han hadde ikke lyst å ringe meg, men han trodde jo etterhvert at gutten hadde det vondt og visste ikke sin arme råd.

Gutten har ikke noen problemer med å bli håndtert av andre i løpet av dagen. Pappaen har deltatt aktivt hele veien, både med bading, bleieskift, lek, kos, soving på dagtid, flasking osv. Ellers er han smilende å blid til alle andre han treffer også, både våre venner og familie. Aldri noen problem på dagtid.

Så nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre...Har prøvd flere kvelder der pappaen har tatt kveldstell, gitt flaske osv., mens jeg har vært i en annen etasje. Men etter hyling i en halvtime-tre kvarter har jeg kapitulert og gått for å ta ham selv. Dumt gjort ja - men skal han bare få skrike til han er så utslitt at han sovner??Det kan jo ikke være bra det?? Pappaen har gjort alt etter boken, nøyaktig slik jeg gjør ting selv, men han strekker bare ikke til.Han bysser og bærer og stryker og koser og synger osv., men lillebror har bestemt seg. "MAMMA skal legge meg!"

Noen andre som har opplevd dette? Blir helt fortvilet her!!Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har opplevd og opplever til dels det samme fortsatt.. lillegutt er 6 mnd, og vi oppdaget det samme som dere da jeg skulle i bursdagsfeiring til en venninne. Måtte hjem etter 1 time. Pappan ringte meg ca 15 min etter han hadde lagt han. Han ble KRAKILSK! Det hjalp ikke å ta han inn i stua heller. Etterpå har vi forsøkt flere ganger, samme resultat.

En kveld jeg skulle på et viktig møte bestemte vi oss for at pappan skulle prøve å legge han i vogna, inne i stua. Det gikk bra! Han trillet han inne i stua med lys/tv på. Når han hadde sovnet, trillet han vogna inn på rommet. I ettertid har det gått greit å legge han i vogna inne på rommet med lysene av, men ikke i senga! Da blir han fortsatt krakilsk.

Ser at dette er en nødløsning som kansje ikke er så heldig i lengden. De små kan fort finne ut at de bare vil sove i vogna! Men har så langt ikke opplevd at det har vært problem å få han å sovne i senga etter at vi har gjort det på denne måten.

Uansett, det er sååå deilig å kunne ta seg en tur på kvelden etter å sittet hjemme i nesten et halvt år!!:)

Dere kan jo prøve en lignende metode.. og dersom det er flere der ute med erfaringer vil gjerne jeg også høre om dem!

Lykke til Nat27!

Skrevet

Har tenkt på at han kan ligge han i vognen i stuen ja, det har vi enda ikke prøvd. Men det må være helt siste utvei, siden målet jo må være at mannen kan legge mini i sengen selv, slik jeg gjør det..

I kveld har det gått tålig bra, lille er såvidt sovnet, omtrent uten innblanding fra meg. Var såvidt innom på rommet uten at babyen min så meg, og la en singlet som jeg har brukt i hele dag helt inntil ansiktet hans. har prøvd med lukten min før, men i kveld tror jeg kanskje det gjorde susen :) Vi får se...Krysser fingrene for at faren har fått han til å slå seg helt til ro nå, og at han ikke våkner igjen!! XXX

Skrevet

Hva om dere prøver å legge ham sammen?

At du er i rommet ,mens pappaen gjør "arbeidet"?

Skrevet

Tror nok dere må øve på det rett og slett. Vi måtte det da jenta vår klikka når pappa'n skulle gi kveldsmat og legge henne. Så da måtte han gjøre det mens jeg var der. En kveld måtte han gi henne mat så fortsatte han med det til hun ble vant. Så prøvd jeg å gå i et anna rom en dag. Etter noen dager måtte han legge henne mens jeg var med. Sånn fortsatte vi helt til han kunne legge henne alene. Plutselig løsnet det og pappa'n kunne ta alt stell og legging. Men da måtte han gjøre det i noen uker for at hun ikke skulle oppdage igjen at jeg var "bedre".

Skrevet

Vi har prøvd det at jeg er i rommet. Det var det vi begynte med. Jeg ammet, så tok pappaen det derfra mens jeg sang og pratet slik jeg pleier. Men han skreik helt til han var i armene mine..Så vi har tatt baby-steps hele veien... Håper det løsner snart ja, for jeg føler meg rimelig stuck på kveldstid nå...

Men som jeg skreiv over, det gikk litt bedre i kveld. Lille gav seg etter kun (!) 20 min. hysteri! Vi "kamuflerte" pappaen i min morgenkåpe med mye av min lukt, i tillegg til at vi byttet ut den vanlige kosekluten med en singlet jeg har gått med hele dagen. Har prøvd det tidligere også, men har ikke helt sett effekten før i dag..

Vi får bare fortsette å øve, men det er så FÆLT at lille bebbisen min skal ha det sånn...han vil jo bare ha mammaen sin!! Kjenner at jeg er heelt på grensen til å bli overhysterisk hønemor her nå, ja... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...