Gjest Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 I dag kan jeg regne meg selv for høygravid Jippi. Bare 40 dager igen til terminen. Men både i går kveld, i natt og i dag har jeg hatt voldsom mensverk og tak i ryggen og frem mot magen. Ingenting som tyder på rier, men utrolig vondt og plagsomt. Sov vel knapt etter kl 01.30 i natt tror jeg. Skal på kontroll hos lege i morgen, men føler at ting kommer til å skje om ikke så alt for lenge. Andre som har hatt skikkelig mensverk over lang tid som har gitt seg?
<3 qleopatrice <3 Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Merkelig at du skriver det. For jeg har 38 dager igjen og sitter her kraftig verk - kynnere som ikke går vekk og av og til vondt som rier (heller ikke regelmessig) og har hatt det av og på siden 04 i natt. Våknet opp med vondten... fikk sove fra 10.30 til nå og våknet igjen av samme smerte. Så jeg lurer på det samme som deg? Jeg skal også på kontroll i morgen, men vurderer å ringe føden ettersom dette er for tidlig til at ting skal skje. Er 3gang og har ikke vært med på dette i mine tidligere svskap..... Som snoopy spør om - går det over?, bare modning? Har magen din sunket ned ? Min gjorde det for 2 uker siden...
Mini84 Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Huff, har ingen svar, men sliter med slike vondter selv. Hver gang jeg tenker å ringe føden, gir det seg. Begynte om morgenen fredag, ga seg natt til lørdag. Så begynte det igjen på ettermiddagen lørdag og ga seg midt på dagen søndag. Mandag varte det bare noen timer, men nå er det på an igjen. Prøvde å ringe jordmor nå, men hun var opptatt. Får høre hva hun sier når hun ringer tilbake. Hvor i ryggen er det dere har vondt? Og har dere stikninger også? Jeg hadde først bare vondt i korsryggen, men nå føles det som om det har spredd seg til hele ryggen.
Gjest Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Synes ikke magen har sunket noe, men det syntes jeg ikke ved min første graviditet heller. Har ganske kort mageregion, så det kan jo være derfor. Jeg var inne for UL i dag ang. et funn de har gjort tidligere hos barnet. Da nevnte jeg dette med mine vondter. Det eneste hun sa var at de uansett ikke kom til å stoppe noe om fødselen var i gang, og at jeg skulle bare avvente til det evt gikk i rier eller at vannet eller proppen gikk. Sist gang måtte de ta vannet på sykehuset, og proppen gikk heller ikke før jeg var innlagt. Så da får jeg vel bare vente. Håper det roer seg til i natt. Fikk ett par timer på øyet nå her på sofaen etter Ul-timen. Det var deilig.
Gjest Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Smertene ligger som et belte nederst i korsryggen og frem mot magen, sånn omtrent over eggstokkene. Og jeg har stikkninger som kjennes ut som de sitter i livmorhalsen.
<3 qleopatrice <3 Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Magen min strammer seg noe skikkelig og innimellom kommer det tak med vondt som gir seg relativt fort og er uregelmessig. Det murrer i ryggen og jeg har skikkelig nedpress. Håper virkelig ikke det skal være sånn mange dager/netter fremover...er jo skikkelig trøtt... i tillegg så ligger magen på lårene. Igår så kjøpte vi ny tørketrommel og mannen hadde ingen andre å hjelpe seg enn meg. Så jeg var med han og bar den ene ut og den andre på plass. Kan det ha noe å si for dette? Har dere vært utsatt for mye stress eller andre faktorer som gjør at vondten kommer?
Mini84 Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har også de stikningene. Jeg ville bare ringt legen og spurt, om jeg var deg. Det var det jeg gjorde hos jordmor nå, snakket med hun som sitter i "resepsjonen", hun mente det var lurt å snakke med noen om det. Jeg er førstegangs, så jeg vet ikke hvordan rier kjennes ut, men tviler på at det er det jeg har, siden det er helt umulig å ta tide på dem.
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 jeg har også 40 dager igjen i dag. eg hadde det slik fredag,lørdag og søndag og mandag gikk det over til svake rier som holdt på i ca 3 timer så ga det seg.... ikkje kjent noen ting etter mandag ettermiddag.... merkelig greier men er vel gjerne bare modning? er andregangs og kjente ingenting med nr 1 før vannet gikk 6 dager før termin...
ønsker2 Skrevet 15. mars 2011 #9 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har hatt mye av det i fler uker (37+4 i dag), men jordmor sier det bare er modningssmerter =) Det er visst bare positivt å ha dem, for da blir fødselen lettere sier hun =) Fåpr håpe hun har rett :-P
Gjest Skrevet 15. mars 2011 #10 Skrevet 15. mars 2011 Tusen takk for alle svar. Har heldigvis gitt seg litt nå. Bare murringer i ryggen. Håper det holder seg slik iallefall til i morgen, så jeg får en god natt søvn. Trenger det kjenner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå