HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 ja.. som sagt så leiter jeg etter nyyydelige middagstips som får munnen til å renne i vann.. ikke kylling og ris liksom Anyone?
mamman til lilleMY Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Her i huset er kyllingfilet med søtpotet og poteter en suksess! Ris er ok i ferskmat en det blir fryktelig tørt hvis du fryser maten synes jeg Har ikke en helt presis oppskrift, men bruker å gjøre det caslik: Kok kyllingfileten i vann (ekstra viktig hvis den er tilsatt litt salt, noen merker gjør det) Bruker 200g kylling og 600 g grønnsaker 3 ss rapsolje Tilsetter en god del av kraften hvis maten skal fryses, det blir fort tørt Tilsetter MM /MME etter opptining Kan av. tilsette finhakket persille eller persillerot for å få litt mer smak.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2011 Heihei! mente middagstips til meg jeg hehe.. men noterer ned denne, for jeg tenkte jeg skulle prøve å lage middag selv når jenta begynner med det Men det fristet nesten meg også
Noregsgard Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Kyllingfilet med ost inni og bacon tvinnet rundt kyllingen smaker helt fantastisk Da tar du kyllingfileten og krydrer den med det krydderet du vil ha, opner den i midten og legger ost inni. Så tvinner du bacon rundt og fester med tannstikker. Så hiver du den i ovnen på 200 grader i ca 40 min Hva du vil ha til er opp til deg. Jeg pleier å ha hjemmelaget potetmos eller potetbåter og salat til.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2011 mmm! Det hørtes akkurat ut som noe jeg har lyst på pleier du å ha noe dressing/saus av noe slag? mmm...
mariabee Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 vi pleier ofte å kutte opp fileten i biter, krydre med taco krydder når den e stekt. og serveres med pitabrød salat, rømme, ost osv.. Det er nydelig. Rester bruker vi til mini pizza, på f eks pitabrød eller andre ting tang vi har. Eller kylling suppe med focciabrød er og godt
mamman til lilleMY Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Hi hi Tenkte på barnet jeg da! Dette smaker ganske godt, men jeg foretrekket umost mat og litt mer krydder:-).
Ennai Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Ikke det sunneste, men knallgodt :-) 3-4 kyllingfileer i terninger som du marinerer. champinjong i litt store biter. Løk og paprika i strimler. En boks rømme el fløte. Stek kyllingen og soppen. Fres løken for å få den litt søtere. Hiv greie mengder av alt i en gryte(alt etter hva du selv liker) Ha i rømme/fløte. Kan jo også droppe litt av rømmen/fløten og ha i melk for å få den litt "sunnere". Krydder etter eget ønske. Kan ha i de grønnsaker man ønsker, men jeg synes det enkle er det beste Jeg serverer med ris og salat. Som sakt, ikke så sundt, men kjempegodt! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå