Gå til innhold

Har en haug med kyllingfilet liggende.. Gode middagstips mottas gjerne.. Og det bør være smakfullt :p !

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja.. som sagt så leiter jeg etter nyyydelige middagstips som får munnen til å renne i vann.. ikke kylling og ris liksom :P Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset er kyllingfilet med søtpotet og poteter en suksess!

Ris er ok i ferskmat en det blir fryktelig tørt hvis du fryser maten synes jeg

Har ikke en helt presis oppskrift, men bruker å gjøre det caslik:

Kok kyllingfileten i vann (ekstra viktig hvis den er tilsatt litt salt, noen merker gjør det)

Bruker 200g kylling og 600 g grønnsaker

3 ss rapsolje

Tilsetter en god del av kraften hvis maten skal fryses, det blir fort tørt

Tilsetter MM /MME etter opptining

Kan av. tilsette finhakket persille eller persillerot for å få litt mer smak.

Skrevet

Heihei!

mente middagstips til meg jeg ;) hehe.. men noterer ned denne, for jeg tenkte jeg skulle prøve å lage middag selv når jenta begynner med det ;)

Men det fristet nesten meg også ;)

Skrevet

Kyllingfilet med ost inni og bacon tvinnet rundt kyllingen smaker helt fantastisk :)

Da tar du kyllingfileten og krydrer den med det krydderet du vil ha, opner den i midten og legger ost inni. Så tvinner du bacon rundt og fester med tannstikker. Så hiver du den i ovnen på 200 grader i ca 40 min :) Hva du vil ha til er opp til deg. Jeg pleier å ha hjemmelaget potetmos eller potetbåter og salat til.

Skrevet

mmm! Det hørtes akkurat ut som noe jeg har lyst på ;) pleier du å ha noe dressing/saus av noe slag? mmm...

Skrevet

vi pleier ofte å kutte opp fileten i biter, krydre med taco krydder når den e stekt. og serveres med pitabrød salat, rømme, ost osv.. Det er nydelig.

Rester bruker vi til mini pizza, på f eks pitabrød eller andre ting tang vi har.

Eller kylling suppe med focciabrød er og godt :)

Skrevet

Hi hi Tenkte på barnet jeg da! Dette smaker ganske godt, men jeg foretrekket umost mat og litt mer krydder:-).

Skrevet

Ikke det sunneste, men knallgodt :-)

3-4 kyllingfileer i terninger som du marinerer.

champinjong i litt store biter.

Løk og paprika i strimler.

En boks rømme el fløte.

Stek kyllingen og soppen. Fres løken for å få den litt søtere. Hiv greie mengder av alt i en gryte(alt etter hva du selv liker) Ha i rømme/fløte. Kan jo også droppe litt av rømmen/fløten og ha i melk for å få den litt "sunnere". Krydder etter eget ønske.

Kan ha i de grønnsaker man ønsker, men jeg synes det enkle er det beste ;)

Jeg serverer med ris og salat. Som sakt, ikke så sundt, men kjempegodt! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...