Gå til innhold

Noen som har fått endret termin i 3 trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i teorien i uke 30 nå, men etter de to siste kontrollene hos lege er han helt overbevist om at jeg er lenger på vei.

Dette mest pga str på livmor som han måler hver gang. I uke 29 hadde jeg SF mål på 33, men ingen utslag på sukker så han eliminerte svangerskapsdiabetes med en gang.

Magen er enorm allerede, jeg ser faktisk ut som jeg er dagsventende..

Legen henviste meg til ultralyd på poliklinikk for gravide og jeg har fått time neste uke. Han skrev i henvisningen at han ville de skulle ta en ny terminberegning siden "alt tyder på at fødsel er nærmere forestående enn først antatt".

Noen som har vært ute for lignende? Veldig spent på hva de sier på UL og om jeg får ny termin så sent i forløpet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

har bare hørt om lignende antagelser, men har vel ikke hørt at de faktisk endrer til en ny termin dato..

De forholder seg til ordinær UL, det har du jo sikkert vært på rundt uke 17-20 og babyene vokser jo i sykk og napp i den perioden du er inne i nå, så det er ikke nødvendigvis at svangerskapet er lengre enn først antatt..

Noen blir fort store, andre blir aldri store ;) uten at det er noe fasit i det..

Ønsker deg uansett lykke til, og håper vi får en oppdatering her inne etter UL ;)

Skrevet

Ja eg fekk ny UL termin i uke 30.. Hadde 19. Mars og fikk ny UL termin den 5. Mars. MEN i dag er det 15. Mars og ingen bebbis. Jordmor sa att barna vokser så forskjelligt etter uke 22 så det er umulig å si..... såååå ikke håp for mye ;) Kjedelig når men går over den datoen man tror og håper mann har fått!!

Skrevet

Man endrer i praksis ikke terminen etter ordinær ultralyd fordi fostrene vokser så ulikt i siste halvdel av svangerskapet. Noen er genetisk bestemt til å bli små og noen store, i tillegg til at de kan vokse litt i rykk og napp. Dette er grunnen til at ultralyd gjøres akkurat i uke 17-20. Dersom fostrene er store ved senere ultralyder, tyder det som regel bare på at de blir større ved fødsel.

Så jeg tror ikke du skal forvente at terminen blir endret ved ny ultralyd. men de vil kunne si noe om babyen er større enn gjennomsnittet. i tillegg kan det være andre årsaker til at magen er stor, f.eks mye fostervann. Så uansett bra å få en sjekk.

Lykke til!

Skrevet

Hei :)

Jeg har ikke fått endret termindato selv om SF-målene mine sprenger skalaen og bebbis er i overkant av 20% større enn normalen .. Jeg er nå i svangerskaps uke 36, fullgåtte 35+4.

Om de finner ut at vidunderet ditt er over 20 % større enn gjennomsnittet heter det seg at man må tilbake på kontroll og ny ul hver 2.uke. (Ihvertfall det som har skjedd i mitt tilfelle)

Jeg skal tilbake på ny ul til uken, det blir spennende å se om hun har fortsatt å vokse i racer-fart ..

Uansett, lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...