lillespire08+10 Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Jenta mi er skikkelig forkjøla og til tider veldig utilpass. Spes på ettermiddag og kveld. Hatt litt feber også. Gir dere paracet kun hvis barnet har (høy) feber, eller hvis de er utilpass e.l.også? Tenker jo at hun kan ha vondt i kroppen, leddsmerter som ved influensa, så igår ga jeg paracet uten at hun hadde feber. Er det feil tro? Den hjalp da sov godt i natt! Hvilken terskel har dere mot å gi paracet?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Hadde absolutt gitt paracet i dette tilfellet ja! Hvertfall når du allerede har prøvd, og sett at hun blir bedre av det. Da er det tydelig at det er noe som plager henne. Vi gir ikke paracet ofte, men gir ved høy feber, eller hvis ungen av en eller annen grunn virker veldig utilpass, uten at vi kan finne grunnen til det. Paracet er ikke farlig, så lenge man bruker det fornuftig. Men dette er det jo mange delte meninger om.. noen gir ikke paracet før ungen nesten har 40 i feber, selv om den er tydelig plaget...
Nat27 Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Jeg er litt restriktiv i forhold til smertestillende, både til meg selv og barna. Men det er jo hele tiden en vurderingssak. Gir selvfølgelig ved høy feber, men ikke ved den minste antydning til temperaturendring slik mange gjør. Har også gitt mine paracet hvis de virker utilpass og mye plaget, spesiellt før søvn og også for å få i dem nok mat/drikke. Hadde nok gjort som deg i dette tilfellet. Nok søvn er jo en kjempeforutsetning for at kroppen skal klare å bli frisk igjen, og når smertestillende/febernedsettende kan hjelpe på denne måten gjør det nok mer nytte enn skade, hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå