Gå til innhold

Urban jungle mountain buggy bra vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å kjøpe denne,da jeg synes den ser veldig fin og enkel ut.nå tar jeg mest buss,så at den ikke tar så mye plass er bra. Noen her som har\har hatt eller kjenner til den? I så fall hva synes dere om sikkerheten på den og hvordan er den å bruke og å trille i snø?

Takker for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har absolutt ingen erfaring med denne vogna, men jeg har hørt at bagen til den er veldig liten og at barnet som regel vokser for fort ut av den enn i forhold til andre.

Vi har heller ikke bestemt oss for vogn enda, selv synes jeg det er ett veldig vanskelig valg. Må ha søskenvogn denne gangen vi da, siden eldste er bare 19 mnd da neste kommer.

Uansett, lykke til med vognvalget! :-)

Skrevet

ingen erfaring selv, men ei venninne av meg anbefalte den IKKE på snøføre. Men det skal sies at snøen har vært et h**** i vinter da. Vi sto mellom den og Teutonia S3. Vi valgte Teutonia fordi vi kan snu sittedelen mot oss, mens i Urban Jungle må barnet sitte fra deg når du ikke skal bruke baggen lenger. De fleste trehjulingene har små bagger, så vi tenkte som så at når vi veldig gjerne ville ha tre hjul, så ville vi i hvert fall ha en vogn der småtten kan sitte mot oss hvis han skulle vokse ut av baggen tidlig.

Vi kjøpte forresten 2011- modellen, den har lufthjul i stedet for de punkteringsfrie, så den skal være mye bedre på snø (bedre grep enn de harde dekkene). I tillegg er kurven under mye enklere å komme til (noe som har vært et stort minus tidligere)

Lykke til i valget!

Skrevet

jeg har vogna. Og er strålende fornøyd. Kommer til å bruke samme vogn til denne babyen. Den er kjempelett å trille, lett å slå sammen, tar liten plass. Ulempen er litt liten bag, men det er ikke noe problem å måtte bytte til sportsvogn delen da den har full liggestilling. bare tenk litt over hvilken vognpose du velger. Voksi urban fex egner seg godt. Noen liker ikke at sportsvogndelen ikke kan vendes mot forelder, men det har ikke vi opplevd som noe problem.

Skrevet

Jeg hadde denne vogna til førstemann, kjøpt i 2009, og kommer til å bruke denne til neste. Jeg har ikke angra på valg av vogn, mest på grunn av at det er en vogn med tre hjul som du kan manøvrere med lillefingeren omtrent. Den er super å trille og å svinge med, og kjekk å slå sammen. Lillegrann minus for at den er bred mellom bakhjulene, og litt vanskelig å komme forbi trange partier, men ikke det største problemet. Baggen er mindre enn andre vogner, og vi byttet om til sportsvogn da hun var ca 5-6 mnd. Det gikk helt fint, og hun stortrivdes meg å komme opp å se utover.

Skrevet

Takk for svar! (har byttet nick)

Noe jeg glemte å spørre om,er den stødig?altså den tipper vel ikke lett over? Hadde en quinny sportsvogn i 2007 som gjorde det og det er max irriterende! Den vogna jeg brukte på minstemann var derfor firehjuling,men synes det blir for slitsomt å trille da man må tippe den opp hele tiden for å svinge. Så at urban jungle virker som en fryd å trille er et stort pluss for meg.Heller veldig mot den nå ja,tenker kun på stødigheten,så hva sier dere om det? :-)

Skrevet

Jeg har også denne vogna, kjøpte den da førstemann var ca 6 måneder og vi skulle gå over til sportsvogn. Var lei av en stor og tung Simovogn (det skal sies at jeg var fornøyd med denne også, den var superlun og god som en start til lillegutt som ble født i januar), men i forhold til Simo'en så var OTH'en en drøm å trille! Vi har brukt vogna MYE, og kommer til å bruke den til nestemann (har kjøpt bag brukt). Jeg synes ikke det har vært noe stort problem å bruke den i snøføre (det går an å låse framhjulet og det hjelper mye), og stødigheten har jeg absolutt ingenting å utsette på. Har aldri opplevd at den tipper, selv ikke med tung stelleveske hengende på styret. Det eneste jeg har å utsette på den er at den er litt lang sammenslått (sammenlignet med feks TFK), og så hadde det vært kjekt med håndbrems.. men det går visst an å kjøpe til som ekstrautstyr har jeg hørt?

Tror ikke at du kommer til å angre hvis du kjøper denne vogna ihvertfall :)

Skrevet

Vi har den vogna og er strålende fornøyd! Kommer til å kjøpe duovognen nå også siden vi får tette søsken.

Har aldri hatt problemer med å trille på snø, når det er nysnø og ikke brøytet får du problemer uansett hvilken vogn du har... :P fordelen er at det er lufthjul på MB, og ikke dritthjul som er punkteringsfrie og bare sklir på snøen. Om det har vært mye snø eller slaps har jeg bare låst forhjulet...

Vogna har aldri tippet, og har aldri vært bekymret for det heller. Skal legges til at når barnet ligger og sover i vognen så bør du ikke gå fra den med stelleveske hengende på styret da. Har kjøpt inn vekter til å henge foran i tilfelle den skulle bli baktung, men har aldri brukt de noe særlig.

Bagen er faktisk ikke så mye mindre enn de andre, men designet gjør at den ser mye mindre ut. Madrassemålet er faktisk nesten like stor som andre bager som emmaljunga osv. Vi byttet til sportsvogn fordi ungen var nysgjerrig og ville sitte, og ikke fordi bagen var for liten. (selv med lammeskinnspose i.)

lykke til i vognjungelen, jeg kan ihvertfall anbefale MB! :D

Skrevet

Takker for svar! Nå har jeg vel egentlig bestemt meg og det blir en MB på meg :-)

Virvelvind: Kan du fortelle meg litt om de vektene til å henge foran? Har ikke hørt om det før skjønner du :-)

Skrevet

Hei to til tre!

Hvor har du kjøpt S3 vognen? Vi vurderer det også,men har bare sett 2011-modellen på nettet!

Skrevet

Jeg skal også ha denne vogna, og har funnet ut at jeg sparer over 2000 på å kjøpe den på www.babyjungle.nl

Skrevet

Oj det var jo mye å spare! Skal sjekke det ut nå jeg :-)

Skrevet

Har du noen erfaring med å bestille fra denne nettsiden? (www.babyjungle.nl) Noen andre som har det? Var jo mye penger å spare;) Må man betale toll i ettertid?

Skrevet

Hei!

Vi kjøpte vår på Nordby shopping i Sverige i forrige uke og sparte nesten 1500,- i forhold til prisen hos Barnashus.(2011 mod)

De hadde tilbud på limeted ed.enda billigere.

Hvis man skal til Sverige på harryhandel, kan man jo like så greit ta med en vogn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...