Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #26 Skrevet 15. mars 2011 Det er 11 år mellom oss også, vi ble sammen da jeg var 19 og han var 30. Vi har snart vært sammen i 7 år og har to barn og skal gifte oss. (Nå er vi 27 og 38) Merker ingen forskjell på alder, ofte så er han mer umoden enn meg
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #27 Skrevet 15. mars 2011 Søstra mi er 42 år og han vart 60 år på søndag. Snakk om ung i sinn. Synest kvalm og høre andre henger ut folk slik.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #28 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har flere kollegaer som de siste 10 årene av yrkeslivet sliter med pleieansvar for sin mann som er langt eldre og selv sliter seg ut med full jobb og dette ansvaret i tillegg. Det er ikke noe problem når man er "ung", men det kan bli det. Hver må imidlertid velge sitt. Min beste venninne har en man som er 13 år eldre. Jeg ser jo allerede nå at han er blitt middelaldrende, mens hun enda er forholdsvis ung. Han orker ikke så mye lengre osv. (han er en sprek mann, men årene har tæret litt på ham....)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #29 Skrevet 15. mars 2011 Javel. Men jeg velger heller kjærligheten fremfor å prioritere å ha det "praktisk" når jeg blir eldre. Så da får det være at han er mye eldre enn meg.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #30 Skrevet 16. mars 2011 Hehe DU har nok masse energi ja - men det er lite sannsynlig at HAN har om noen år!! Neida jeg skal ikke "ta" deg, beklager hvis det føles slik. Vi litt eldre damer har kanskje en annen humor og jeg hadde seriøst køddet med mannen min om alderen hvis han var mye eldre enn meg. Det er harmløst. Flott at du er glad og fornøyd :-) Uansett så kunne ikke jeg tenke meg å bli forelsket i en mye eldre mann, og synes det også bør aksepteres, men jeg vet at følelsene ikke alltid er lett å styre. Jeg ser på eldre menn som velger yngre damer som egoistiske, men det er mitt problem, og noen fordommer må må det være lov å ha. Er ganske åpen person på det meste annet.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #31 Skrevet 16. mars 2011 Ja 17:31. det var det jeg mente. Pluss at ungdomsårene til disse damene også er fratatt. Jeg mener det blir litt slik at yngre damer VIER HELE LIVET sitt til en mye eldre mann. Kjærligheten skal da ikke gå på helsa løs, og ofre alt mulig annet mener jeg!! HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #32 Skrevet 16. mars 2011 Nå er det fra ca 12 år og oppover jeg mener er STOOR aldersforskjell, jeg har aldri sagt at 6-7 år er mye, og selvfølgelig kommer det mye an på personene som er sammen!! HI Beklager hvis dette er et ømt tema for noen, men dette er et dabatt-forum!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #33 Skrevet 16. mars 2011 09:04 er skrevet av meg HI til Nenneoglillemor
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #34 Skrevet 16. mars 2011 jeg blir like imponert jeg, hver eneste skal det er slike debatter her inne. uansett tema så er det alltid noen som kommer med: ja, men vi har hus, bil og barn og er såååå lykkelige!!! hva er det med det egentlig? er disse tingene noe en MÅ ha for kunne si at man er lykkelig. og hva har dette med den aktuelle problemstillingen å gjøre? selv om man (for å holde meg til dette debatten) er 20år, mannen er 35, man har nettopp giftet seg og 1.barnet er på vi. deres første hus er ferdig pusset opp og alt er klart. hva har dette å si for når man blir gammel? vil det faktum at man er etablert, materielt sett, i "ungdommen" ha noe innvirkning på alderdom, sykdom og en fremtid som sykesøster/pleiepasient i eget hjem? hvorfor er det disse argumentene som blir brukt hver gang noen setter spm ved alder?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #35 Skrevet 16. mars 2011 12 år mellom meg og mannen, ble sammen rett før jeg ble 18 og har vært sammen i snart 10 år. gift og 2 barn :-) Jeg er lykkelig! vi tar vare på hverandre. Og om jeg hadde hatt en yngre mann hadde jeg ikke hatt noen garanti for at jeg ikke måtte pleie han heller da..? og uansett vi kan hadde godt i maange år før han isåfall trenger pleie ;-) Synes at 12års alders forskjell i såå ung alder kommer litt ann på, synes faktisk det er litt ehh..spesielt hvis det er en skilt 3 barns far eller den rips plukkeren som finner seg ei så ung ei.. Min man er bonde og hadde knapt hatt dame da vi traff hverandre :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #36 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er 25, han 33. Har vært samboere i to år, og har hans datter på 11 annenhver uke. Ingen problemer med alderen her i huset iallefall, heller han som er mer barnslig enn meg:) Å med tanke på å stelle for den andre når man blir eldre, kan man aldri vite hva som skjer! Kanskje det er meg som trenger pleie? Helt idioti at man skal bortvelge kjærligheten fordi man kanskje må stelle for den man elsker om 40-50-60 år!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #37 Skrevet 18. mars 2011 Alder er bare et tall !! hilsen gamla på 32 som er forlovet med verdens beste på 24 !
Tante Blås Squaw Skrevet 18. mars 2011 #38 Skrevet 18. mars 2011 Hvis det gjelder min snart 13 år gamle datter og en eller annen fyr på 25 - JA, da syns jeg det er kvalmt. Men folk som er passert myndighetsdagen må få leve med hvem de vil. Det er mulig kjærlighet er et forslitt begrep, men det ER altså fortsatt noe som heter det. Ei god venninne deler livet sitt med en kar på snart 46. Selv er hun 29. De har holdt sammen i 6 år og er lykkelige )
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #39 Skrevet 18. mars 2011 Mannen min er over 11 år YNGRE. Vi er like spreke, men jeg er nok mere fit en han og det kommer jeg alltid til å være ;-) Gift i snart 10 år og fremdeles vill etter hverandre
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #40 Skrevet 18. mars 2011 He-he, anonym 17:19 det er aldersforskjellen mellom mine foreldre også og de har vært gift i over 40:). Mamma er nå 74 år, og veldig ung til sinns og i kropp, og er overykkelig for at hun har en yngre mann, hehe;D Poenget er jo at alderen er uvesentlig når man forelsker seg, og om noen skal bekymre seg om aldersforskjell så synes jeg at det er forbeholdt de to menneskene det faktisk angår. Og til sist, hvorfor er det såååå vanskelig å akseptere at andre har det fint, jrf. nicket Nettemor? Da jeg fikk mitt første barn så eide jeg verden, jeg var rett og slett overlykkelig med masse overskudd, så Nettemor: You go girl!
StoltHønemor<3 Skrevet 18. mars 2011 #41 Skrevet 18. mars 2011 Helt ærlig så spiller ikke alderen forskjell om det du føler er riktig og kjemien er bra:) Så enig med dem av dere som synes det er idiotisk å si det er kvalmt med alderforskjellene..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #42 Skrevet 18. mars 2011 Mente nicket Nenne & Lillemor, og IKKE Nettemor. (Selv om det lignet litt da;) Anonym 17:31
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #43 Skrevet 18. mars 2011 Nemne&lillemor: Jeg og min mann ble sammen når jeg var 17 år, vi har til nå giftet oss, kjøpt hus ( med dukkehus tom;) hehe ) og venter baby sammen:) Jeg synes det er helt topp at du har etablert deg så bra i en alder av 19 år:) vi giftet oss i fjor og da var jeg 20 år:) Så nå sitter jeg her 21 år gammel og storkoser Meg med tanken på å bli mamma:0)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #44 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er 27 og mannen min er 40. Vi har levd sammen i åtte lykkelige år
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #45 Skrevet 18. mars 2011 18:15 var meg, ikke meningen å være anonym
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå