Maewin Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Førstegangsfødende trenger råd! På søndag skulle vi spise middag hos foreldrene mine, og jeg bestemte meg for å gå opp bakken til huset deres på tross av bekkenvondt og stoooor mage. Det resulterte i hyppige kynnere hele kvelden som gikk over på natten. I løpet av mandagen var de også ganske hyppige, men plutselig, rundt 1-2 nå i natt begynte det å gjøre VONDT! Skikkelige tak i nedre del av magen og en god del stråling nedover lår og bak i ryggen. Først lo jeg det av meg, men etter en stund tok vi fram rietelleren for iPhone. Da varte riene rundt 40-noe sekunder og kom rundt 6 minutter fra hverandre... En time eller to senere varte de enda 40-noe sekunder og kom 3-5 minutter fra hverandre! Det pågikk ganske lenge og til slutt ble vi enige om at jeg skulle prøve å legge meg ned litt, noe som funka dårlig. Synes det gjorde enda vondere, men sikkert fordi jeg hadde distrahert meg selv mer da jeg satt våken på sofaen pluss at mannen min fikk sove søtt ved siden av meg og det var litt irriterende (hehe).. Uansett stod jeg opp igjen, tok en rask dusj og stod på badegulvet litt og svaiet. Under dusjen hadde jeg vel 3 rier eller noe, men synes de kom litt skjeldnere mens jeg var på badet. Nå sitter jeg her da... riene kommer rundt hvert 3 minutt (har også hatt en og annen pause på nesten 6-7 minutter, men veldig skjeldent) og jeg har enda ikke ringt føden. Det gjør veldig vondt, og alle kynnerne jeg har hatt fram til nå har bare vært ubehagelige, ikke vonde slik som dette. Kan det være masrier jeg sitter med? Er jeg mange dager unna fødsel? Ærrrsjjj, er så i tvil på hva jeg bør gjøre og begynner å bli grusomt trøtt.. X_x Vil paracet hjelpe?????
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Ring føden du! 3 minutt fra hverandre og vondt høres ut som fødsel! Kan hende det stopper opp men om det ikke gjør det har du en baby i armene før du vet ordet av det! Føden vil kunne gi råd hva du bør gjøre ift å vente eller komme inn! 5 minutt mellom var fristen vår pga reisevei... Vet ikke hvor langt unna sykehuset er, mens syns du bør uansett høre med føden! Lykke til!
Trultesmamma Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Ring føden! De kan anbefale deg det ene eller det andre. Du får god hjelp av dem :-)
Plutselig_gravid Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Høres ut som du er i fødsel Ville tatt en telefon til føden så sier de når de vil ha deg inn. Lykke til
Maewin Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2011 Har heldigvis ikke så lang vei til sykehuset, men vi kan ikke kjøre selv så jeg er avhengig av å bli hentet av foreldrene mine som sikkert er kommet seg på jobb allerde.. men ja, de er ikke alt for langt unna uansett heldigvis! Usj og usj, nei jeg får vekke mannen og be han om å ringe føden. Vet ikke helt om jeg greier å snakke med gjennom riene uten å lage noen merkelige lyder på telefonen, pluss at jeg har telefonangst, så det får han tåle. ..er bare fryktelig redd for å bli sendt hjem igjen om jeg først drar..
Maewin Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2011 Så etter 9 timer krypte jeg endelig til korset, ringte føden og ble fortalt at jeg bare skulle komme innom. Vi dro, jeg hadde litt over en cm åpning (hun sa hun tok på hodet tror jeg, så da må den være litt større en en har jeg hørt) og riene ble mindre regelmessige. Jeg var veldig sliten så de gav meg noen smertestillende og streng beskjed om å dra hjem for å sove. Ærsj, fikk sovet litt, men riene fortsetter bare enda mindre regelmessige enn før.. så dette er litt skuff. :/ Hun sa det kunne skje i kveld eller om noen dager, vi må bare se det ann. Føler meg uansett ganske teit som dro, selv om riene tross alt var veldig regelmessige..
Tenker på nr 4 Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Det skjer nok snart Men du må aldri føle deg teit for at du dro til føden uten at det var noe. Er du klar over hvor mange som er ut og inn der pga en hau med bekymringer. Noen er det absolutt verdt turen for, mens for andre blir det en bom tur, men uansett, viktig å lytte til kroppen og hjertet. Er ikke bra å gå å ikke vite noe heller. Jeg venter min tredje, og har 7 uker igjen i morra. Jeg har vært på føden 2 ganger allerede pga vonde kynnere og prematur rier, måtte bli over fra lørdag til søndag for å se det litt ann. En ekkel følelse når det sto på som verst, men absolutt verdt turen opp dit. Hadde litt over 1 cm åpning og livmortappen var helt myk. Men alt sto bra til med den lille gutten vår:) Håper du ikke må vente for lenge på å møte den lille i magen:) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå