Gå til innhold

Vekt og lengde - 4 mnd kontroll:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det har vært hundrevis av sånne innlegg før, men jeg lurer altså på hvor stor og hvorlang babyen din var på 4 mnd kontrollen. Snuppa mi hadde plutselig tatt et hopp opp i forhold til vekt, men var stabil på sin kurve på høyde.

7890 gram

67 cm

Er hun veldig stor (i vekt og lengde) for alderen tro? Møtte ei jente på helsestasjonen, hun var 8 mnd, og veide det samme......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6690 og 61,5. :)

Ikke lange jenta, men har strekt seg 15 cm siden fødsel da.

Storebror var 68 cm på 4 mnd, og veide bortimot 9kg :o)

Skrevet

Min slanke lille fjær veide 6055 gram og var 65 cm lang på 4 mnd-kontroll. Ikke mager på noen måte bare lang og slank :)

Skrevet

4900gram og 56 cm her!

2 mnd prematur og veide bare 1490g og var 39 cm når han ble født, så for oss har han blitt kjempe stor! ;)

Skrevet

6,3kg og 63 cm lang på 4 mnd kontrollen var jenta mi :) Endelig begynt å lagt på seg... Underverker med litt mme! :))

Skrevet

Måå bare svare selvom jeg og mini har lenge igjen til 4mnd kontroll enda, men du lurer på om din er stor for alderen, og det tror jeg så absolutt ikke! høres ut som hun ligger veldig på gjennomsnittet for alderen sin :D:D

Gutten min er bare 2mnd og tre uker gammel, jeg var på hs og veide han for over en uke siden, og da var han 7030 og 64 cm lang!!!! :D Så han er nok litt stor for alderen.(eller over gjennomsnittet).. skal på 3mnd kontroll om en uke, veldig spent på hva helsesøster sier :)

Men noen barn må være store, andre må være små, ellers hadde ikke det vært noe gjennomsnitt:D:D

Så lenge de følger noenlunde sin egen kurve så er alt bra vel?:)

Skrevet

Hmm, er dere på 4 mnd kontroll? Vi var på 3 mnd kontroll og har ikke ny kontroll på helsestasjon før til 6 mnd kontrollen.

Men på 3 mnd kontrollen var snuppa 6585 og 66 cm lang. Veldig lang jente godt over den røde streken på vekstkrurven i lengde:)

Skrevet

Ikke før 6 mnd ? Får hun ikke vaksine ved 5 mnd da ? D gjør de her.... :)

Skrevet

Her har vi kontroll ved 3 og 5 mnd. Ingen på 4 mnd, men var inne å målte og veide for det om, jeg.

så ved 4 mnd var min gutt ca 8100g og 64 cm. Han har vært veldig tung hele veien, men nå ser det ut som om det har stagnert litt (hvertfall i forhold til 3 mnd kontrollen da han veide 7800).

Blir spennende å se på 5 mnd kontrollen neste uke, han har synlig både strekt seg og lagt på seg endel siden sist. De vokser jammen i rykk og napp noen av disse små :))

Skrevet

På min hs er det kontroll både ved 3, 4 og 5 mnd. Usikker på hvordan kontrollene blir etter dette.

Skrevet

Fødsel- 3200 g, 52 cm

4,5 mnd- 7550 g, 68 cm

Skrevet

Vesla mi er nå 5 mnd 1 uke og 3 dager gammel og veier 6830, 68 cm lang...

På 4 mnd var veide hun ca 6500 og var 65 cm lang :)

Forkjølelse og mangel på matlyst stoppet opp vekta hennes litt, men nå er den igang igjen heldigvis

Skrevet

Fødsel: 3954 gram og 53 cm.

4 måneder: 7050 gram og 66,5 cm.

:-)

Skrevet

Vita mål på lille nurket da han kom til verden var 3645 gr og 50 cm, på 4mnd kontroll veide han 8025 gr og har strekt seg til 67,5 cm. Frem til 4mnd kontroll hadde jeg fullammet han, har egentlig ikke så mye morsmelk, men tror mm hos meg innholder høy fett prosent ;) Innførte litt grøt til han da han var 4mnd og 1 uke gammel.

Skrevet

Gutten min var 9045 gram, og 69,8 cm ved 4 mnd kontroll=)

Og bare morsmelk her i gården! Lurer på hva som er i den melka mi..

Har begynt med litt grøt nå på kveldene på grunn av mye kveldsuro og ekstrem intresse for mat, men samtidig har han begynt å bevege seg myyye når han ligger på gulvet. Ruller og kommer seg hit og dit, så er veldig spent på om det flater ut litt på vektskalen nå når han er mer aktiv!

Han har forresten alltid lagt på seg godt, men jevnt og trutt. Følger sin egen kurve helt perfekt, men er over gjennomsnittet så klart.

Var 3790g og 51cm ved fødsel, og 6240g og 62cm ved 6 ukerskontroll.

Han har en god dobbelthake, men er såpass lang at han har nesten ingen valker utrolig nok! :o

Har vært sjeleglad for at jeg har sluppet å bekymre meg for om han har lagt på seg godt nok i allefall :)

Skrevet

Oi! Og jeg som synes rusken er så stor! 4 mnd gammel var hun 62 cm lang og veide 6400 g.

Skrevet

Oi, jenta mi på 10 mnd er nesten like stor! Hun var 7340 gram og 67 cm på siste kontroll. Men hun er prematur da, og egentlig ville hun bare vært 8 mnd. Så kan jo egentlig ikke sammenlignes. Hun er bitteliten, men har begynt å krabbe og reise seg opp selv. Regner med at vekta ikke går oppover like for nå lenger.

Skrevet

vi var på 4mndrs kontroll i dag og han var da 8,6 kg og 68 cm lang :) så har en stor gutt jeg også, men det som er så rart er at han ser ikke så stor ut.men pappen har ganske kraftig kroppsbygning :)

Skrevet

6, 3 kg og 63 cm her! Har økt jevnt og trutt, men er en slank kar!

Skrevet

Gutt nr 1 var 7,95 kg og 64 cm (3002 og 47 ve fødsel) og

minien nå er 6,37 kg og 65 cm ( 2835 og 47)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...