Gå til innhold

noen som har hatt hjemmefødsel i Bergen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her har du en link til jormødre i Bergen:

http://www.fodselifokus.no/hordaland.html

I Norge er det fritt sykehusvalg og kvinnen kan også velge fritt jordmor. Så finn en du har kjemi med - det er viktig! :) Nå skal det sies at det ikke er så mange hjemmejordmødre her i landet. Lykke til med forberedlsene til en fantastisk fødeopplevelse og evt en hjemmefødsel.

Vi planlegger hjemmefødsel i Bergen (har termin i morgen) og har kontakt med to jordmødre, Liv Stangeland og Eva Nygaard - to erfarne og svært hyggelige damer. Bare å ringe en av dem eller maile så får du kontakt og de avtaler et møte for å bli kjent. Liv har jobbet lenge på storken i tillegg til hjemmefødslene og Eva er på helsestasjonen i Sandviken samt på KK så det er damer med mange fødsler bak seg =).

Lykke til!!

• 4 måneder senere...

Jeg har skkurat møtt Eva for sørste gang - hun har en trygghet og en ro, sammen med kunnskap og erfaring, som gjør at jeg med en gang får tillit.

Jeg anbefaler å be om et møte med en av de så får du kjenne på kjemien selv - den må stemme.

Jeg gleder meg sånn til hjemmefødsel...

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

hei hei :) nei,nå er det ikke lenge igjen til fødselen :) gleder meg kjempemye, har ikke gjort noen spes innkjøp egentlig, har en hel haug med gamle håndklær og laken, også har vi en presenning som jeg tenker kan være lurt å legge under "fødereiret" mitt :P

Vet ikke hvor jeg ender opp når jeg skal føde, men har noen alternativer da...vi har hjørnebadekar uten sluser så det kan jeg føde i visst jeg vil, så har jeg tenkt kanskje i stuen på gulvet med saccosekk, presennig og alt det der...og kanskje ender jeg rett og slett oppi sengen våres..vi får bare vente å se :)

Men når alt er over lover jeg å dele hele historien med dere ;)

Det eneste vi egentlig trenger til selve fødselen er:

1 stor panne som jordmor kan koke saks o.l

Håndklær og gamle laken

Varmeflasker( kan være lurt som smertelindring)

Kaffe/te, drikke, mat til jordmor ;)

Noe energirikt til meg selv ( nøtter, sjokolade, frukt o.l)

Varme håndklær til å tørke babyen med når den kommer ut,og varme klær til å ta på den etterpå ;)

Sikkert noe jeg har glemt i forbifarten, men kom gjerne med tips visst dere har noen på lur ;)

Bossekker til å ha skittentøy og boss i er vel lurt:)

Store truser og bind... sånn som man får på sykehuset finnes å få kjøpt på apoteket:)

Hvis det blir vannfødsel er en sil eller noe til å"rense" vannet med fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...