Puppemamma Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Verdens skjønneste er nå 3 måneder og jeg føler kjærlighetslivet har forduftet. Jeg er så lite opplagt på kveldene at jeg ikke orker tanken på sex, tar meg av minsten hele tiden egentlig siden samboern ikke virker spesielt interessert, lar minsten bare ligge i vugga si hele kvelden om det var opp til han. Så når han er lagt er jeg helt utslitt. Samboer sitter stortsett å trykker på telefonen sin eller pc'n hele kvelden og jeg føler ikke han bryr seg så veldig mye.. Fler som har det sånn? Tips til tiltak? Håper det endrer seg snart.. :\
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 det endrer seg nok skal du se jeg har 2 barn, og sambo var ikke "særlig" interisert før de ble litt større, mini er 4 mnd å jeg gjør det meste med han fordi sambo vet jeg gjør det og vet hva jeg skal gjøre til alle tider, var sånn med elste i starten, men når hun ble litt eldre å det "skjedde" ting ble han kjempeflink å er det ennå har alltid tatt henne med overalt å de har et sånt bånd det ikke går ann å beskrive med ord å etthvert som du merker rutiner i hverdagen å mannen er litt mer interisert blir alt mye lettere.. men hjelper å si det, at du ønsker at han skal delta litt mer, at babyen trenger pappen sin også når man får barn går man fra kjærester til familie og ting blir anneledes, men også på en god måte, er da viktig å ta seg tid til å være litt kjærester også gjør noe koslig sammen
Baby Bliss Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Skjønner godt hva du mener med at samboer ikke viser så mye interesse. Er ikke mange bleiene han skifter for å si det slik. Men han er heldigvis "åpen om det" om man kan si det slik. Han sier at hans syns den tidligste babyperioden ikke er så spennende (4 mnd nå) og at han gleder seg til småen blir litt eldre og det blir lettere å leke med ham (tror han spesielt gleder seg til han kan leke med lego med ham ;P). På ene siden syns jeg det er litt trist, men på andre siden vet jeg at han kommer sterkt tilbake når småen får litt mer kontroll på motorikken, akkurat slik som hun over sier. Heldigvis er samboeren min veldig flink å huske på kjæresteriet oppi det hele! Jeg har mistet all sexlyst, så akkurat den delen er ikke så mye å skryte av for tiden, men det er masse annet man kan gjøre for å huske på at man fortsatt er kjærester. Hvis kjæresten min legger seg før meg om kvelden (siden han står ganske tidlig opp) benytter jeg gjerne anledningen til å dekke på bordet til frokosten hans, gjøre klar kaffitrakteren slik at han bare trenger å slå den på og legge en lapp på bordet med noen søte ord om hvor glad jeg er i ham (eller et eller annet kliss, en vits fungerte også veldig bra ;P). Han gjør da ofte noe koselig for meg i gjengjeld, som f.eks kjøpe en sjokolade eller et blad til meg på veien hjem, har til og med fått røde roser! Poenget er at man da gjerne kommer inn i en god sirkel der man stadig prøver å finne nye og kreative måter å overraske med noe koselig og kjæresteriet er igang! En annen ting som var fantastisk deilig var å gå en tur... bare oss to! Moren min satt barnevakt og så gikk vi en lang tur og pratet om alt mulig rart, ikke bare baby-prat! Var en liten oppfrisker i forholdet følte jeg! Funker iallefall for oss!
happy og to små Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 Jeg tror de fleste føler det som deg når de har så små barn i huset. Man blir sliten, både av nattevåk og det å gi så mye av seg selv hele tiden til en liten baby. Babten er jo egentlig alt som betyr noe akkurat nå, alt er nytt og uvant. Jeg hadde selv veldig dårlig samvittighet for dette da vi fikk nummer 2. Jeg tok opp dette med samboren min og da sa han så fint at "vi skal jo leve hele livet sammen. Om vi har en slitsom småbarnsperiode akkurat nå, så skal vi få masse tid sammen senere når barna sover hele natten og overskuddet kommer tilbake. Vi får bare gjøre det beste ut av det." Disse ordene gjorde meg så beroliget og glad, at det hele egentlig kom av seg selv. Jeg la ikke noe press på meg selv lenger, og da var det enklere jeg trodde! Så forsøk å slappe av og ta det litt som det kommer. Det er jo en flott tid uansett og ting blir lettere etterhvert! Uansett lykke til og kos dere med den lille! Babytiden med akkurat denne babyen får dere helt sikkert IKKE igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå