Gå til innhold

Noen som Tenker på Navn?

Anbefalte innlegg

vi tenker myye på navn!

vi har ett ganske spesiellt navn på vår datter. Emira Victoria. å tenker veldig på hva som kan passe til det uans om det blir jente eller gutt.

vi har bestemt at blir det gutt så skal det være noe med William etter min oldefar. men hva kan passe med William?

evt Jentenavn? tips og forslag noen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143020215-noen-som-tenker-p%C3%A5-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det ganske så enkelt.

Sambo har fått klarsignal fra sin mor og far på at han skal få bruke sin storebrors navn :) (Storebroren hans døde da min sambo var 2 år, da var broren 4 år gammel).

Så hos oss blir det:

Guttenavn: Anders eller Morgan

Jentenavn: Silje eller Marie

Har ei Sara Irene ifra før :) Men jeg er glad i dobbeltnavn, men det er dessverre ikke kjæreste :(

Får gjøre som jeg sa når min lillesøster ble født :)

Jeg var 5 år når min mor var gravid med min lillesøster, og hun fortalte meg dette: Ja jenta mi, du skal få velge navn til babyen :)

Folk spurte meg jo da hva navnet skulle bli og jeg svarte så pent: Jo, hvis det blir jente skal hun hete Cecilie eller Julie :)

Da kom spm: men hvis det blir gutt da?

Jeg svarte: Det blir ikke noe navn da, for får mamma en gutt skal jeg bytte han mot en hundevalp!

:D

Jeg har to fra før som heter Markus og Nicklas, så hvis det blir jente denne gangen så er vi inne på Maiken eller Maren og guttenavn har vi faktisk ikke vært innepå enda :o)

Har alltid syntes guttenavn har vært vannskelig og det er heller ikke aktuelt med dobbeltnavn :o)

Annonse

De tre andre barna har alle navn på fire bokstaver, så vi fortsetter nok den linja. Om det blir gutt tror jeg ganske sikkert det blir Lars. Som jentenavn tenker jeg deg det blir Siri, Ella eller Mina.

William er jo kjempefint. Det passer fint sammen med Nicolai eller André synes jeg;-)

tenker masse på navn,men er litt vanskelig hos oss siden jeg er norsk og faren er pakistansk. så vi må jo ha navn om passer begge kulturer. guttenavn er avgjort,men jeg er ganske sikker på at det er en jente jeg har her inne,og jeg syns amina og nila er fine navn da :)))

Har tenkt litt på navn, men syns det er så vanskelig. også en del av de navnene jeg syns er fine er på en måtte opptatt. Eller sånn at venner og familie har gitt de navnene allerede. Har lyst å fine unike navn som ingen andre i venne gjengen heter ;) også er d noe med at meg og mannen ikke alltid e enig om hva navn som er fint. Jeg liker feks dobbelt navn, og det gjør ikke han, osv. Hehe. Vanskelig å finne navn...

Å jada!! Her har vi tenkt på navn før vi ble gravide vi! ;-) Gubben begynte så smått når vi ble enige om å prøve. Har en liste med navn. Stjerne bak favorittene, og for øyeblikket er det to navn som peker seg ut. Selma hvis det blir jente og Oliver hvis det blir gutt.

Forøvrig er jeg glad i dobbeltnavn, men vil ikke gi mine barn det da de får både mitt etternavn og min samboers. Jeg har 4 navn (2 fornavn, 2 etternavn) og jeg syns det er for langt. Selv om det er fint ;-)

Annonse

Jente: Olivia eller Sofie. Mine favoritter i allefall, begge er oppkalling.

Gutt: vaaanskelig, men liker Elias og generelt navn som ender på -as. Og tradisjonelle navn som Henrik, Lars osv.

Blir nok en laaaaang diskusjon her i heimen.

Jentelista er laaaaaang, Mathilde, Tiril, Kristine, Krsitin, Maria, osv.

Guttenavnet er klart: Peder.

Klarer ikke helt å tenke veldig på navn, er litt tidlig for meg. Begynner for alvor etter UL selv om vi ikke vil vite kjønn. Moro med spenninga:)

har en mathias fra før og han er veldig klar for å få en jentebabysøster som han kaller det, og har faktisk forelska seg helt i navnet viktoria:) så han har bestemt seg for at babyen heter det.

vi vet jo ikke kjønn enda så kanskje han er synsk??:):) hehe

men blir det jente så har vi disse: viktoria, hannah og mathilde.

blir det gutt så har vi: kasper.

mannen er ikke helt enig i gutte navnet men vi har jo god tid på å bestemme oss enda:)

Jeg og min kjære har drevet en del med slektsforskning, og der har det dukket opp noen spesielle navn for oss :) Hvis det blir jente: Mina Azora (etter våre oldemødre), gutt: Emil Nikolai (etter våre oldefedre) :o) Vet ikke om det blir to ennå, men skulle det mot formodning bli det vil vi dele opp navnene :o)

For meg har guttenavnet vært klart siden jeg var liten. Det blir en Einar,etter faren min:)

Jentenavn aner jeg virkelig ikke,vi har ikke snakket så mye om det enda. Jeg liker Hedvig,men min kjære kobler det til Harry Potter,som han ikke liker,så jeg går utifra at det ikke blir aktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...