Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg blir veldig ivrig her noen ganger, men tror jeg har godt av å ta litt pause også. Kjenner at jeg er mye mer avslappet nå. Før stresset jeg med å bli gravid med en gang, men nå tenker jeg at jeg håper det skjer i løpet av året. Selv om jeg selvfølgelig håper at det skjer så fort som mulig :)

Idag fikk jeg enda høyere temp, så nå må jeg nesten tro at EL har vært. Synes det er så rart siden det skjedde såpass tidlig til å være meg, og jeg har ikke hatt el-slim eller myk livmortapp. Men jeg skal ikke klage, superfornøyd hvis FF har tippet riktig EL-dag! Babycomp sier at jeg har EL idag, men det går vel bare etter statistikk tenker jeg. Får se om den justerer seg etter noen dager.

Så at tempen din gikk litt opp igjen, Pfefferkorn. Det er jo positivt. Og så håper jeg at den spottingen ikke betyr noen ting. Satser på januarbaby!

Fortsetter under...

Ja kjenner det selv også at det er godt med litt pause herfra i ny og ne. Jeg føler meg veldig avslappet og vet at er jeg ikke blitt gravid iløpet av sommeren er hjelpen klar på sykehuset.

Virker som om EL har vært for din del ja, men kjør på inntil videre ;) Hihi...

Tempen gikk litt opp igjen igår ja, og spottingen ble borte senere på kvelden. Men idag gikk den skikkelig ned.... Men da flyttet også coverlinen seg ned noen hakk, så nå ser det jo mere ut som en inplantasjons dip. Ihvertfall hvis tempen går opp igjen imorgen. Tok tempen ca 3 timer etterpå også, og da var tempen på 36.62. Men jeg plotter inn den første målingen uansett jeg da. Våknet en time etter at jeg hadde lagt meg igår av sinnsyke mensen liggnende smerter. Holdt på i ca 30 min før det gav seg. Utrolig merkelig. Så nå er jeg ganske spent på hva tempen blir imorgen.

Ja vi satser vel godt på Januarbaby nå?! Hihi =)

Idag var tempen min enda høyere! Noe er hvertfall annerledes denne syklusen, men det er litt tidlig å lete etter tegn til graviditet. Jeg er uansett fornøyd hvis syklusene utvikler seg i denne retningen. Kortere og større forskjell på tempen før og etter EL :)

En lav temp trenger ikke å være negativ, krysser fingrene for at det stiger igjen imorgen og at spottingen fortsetter å holde seg borte. Det hadde vært veldig stas med januarbaby ;)

CI8: ser jo at tempene dine er veldig jevne nå etter EL. Det er jo kjempe bra! Blir spennende å følge med deg videre!

Tempen min er helt på bærtur for tiden. Gikk ned igjen idag.

Kjenner jeg er ganske så lei etter å ha prøvd i snart 22 pp. Så etter en lang prat med mannen her om dagen har vi kommet frem til at hvis det ikke klaffer denne pp tar vi en lengre pause fra all prøvingen. Vi har jo klart å bli gravide før og vet at det vil klaffe igjen en eller annen gang. Kommer fortsatt til å tempe, men kommer nok ikke til å være her inne på en god stund.

Jeg er pr dags dato sykmeldt ut Mai, skal da jobbe bare hele Juni før jeg reiser til Berlin i hele Juli, så blir det jobbing i August før jeg reiser med mannen, mine foreldre og søsken til New York i September for å feire min fars 50 års dag.

Jeg og mannen skal uansett inn til sykehuset i august for en ny undersøkelse, men da av begge to. Så vi er veldig trygge på at vi får hjelp er vi ikke gravide innen da. Vi er derfor fast bestemt på å bare nyte hverandre og livet resten av sommeren og ikke la disse babygreiene ta overhånd noe mer.

Men inntil videre titter jeg innom her i ny og ne inntil evt TR kommer på besøk.

Kunne dere forklart meg litt hva dette går ut på?

jeg hadde EL 5 mai og ble inseminert 6 mai. er i dag på dag 9 etter insemineringen. Jeg har normal temp på rundt 36.7 og min temp var 37.5 i dag. Aner ikke hva dette betyr. Noen som kan hjelpe meg?

Hei Nutte87! Velkommen til oss temperne. Tempen kan variere fra måned til måned, så akkurat den biten blir litt vanskelig å svare på. Men så lenge tempen holder seg høy og evt går opp enda et hakk før forventet menstruasjon, så er det et veldig positivt tegn. Blir spennende å følge med å se om du har lykktes med å bli gravid. Ønsker deg masse lykke til.

Annonse

CI82: Ser at tempen din er utrolig fin nå. Ønsker deg masse lykke til. Tror faktisk at du har lyktes denne pp. Krysser alt jeg har for deg!

Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig lei... Idag gikk tempen min drastisk ned, etter en natt med dårlig søvn, men tror ikke det skal ha så mye å si for tempen egentlig. Våknet kl 3 etter 2 timer søvn og igjen kl 04:55. Tok da tempen og da var den helt nede på 36.19... Tror jeg kan forvente at TR kommer iløpet av dagen. Sjekket livmortappen også og den er fortsatt høy, hard og lukket, slik den har vært de siste dagene.

Jeg har nå bestemt meg for å ta en lengre pause fra alt nå. Skal konsentrere meg om alt annet som har med å bli gravid å gjøre.

Derfor takker jeg for meg inntil videre. Er fast bestemt på å ikke titte innom her eller FF før tidligst over sommerferien.

Lykke til alle sammen! Håper dere andre her inne har bedre hell enn meg.

Synes det er litt "skummelt" med så høy temp. Merker at håpet kommer og jeg blir sikkert skuffet hvis jeg ikke er gravid denne gangen.

Synd at tempen din gikk ned og trist å ikke ha deg her inne på en stund. Men støtter absolutt å ta en pause og tenke på andre ting. Det har jeg gjort de siste mnd og det er ganske deilig. Jeg prøver å fortsatt ikke tenke så mye på graviditet, men det er ikke lett nå. Skal hvertfall vente med å teste til IKM på torsdag og prøver å leve så "normalt" som muilig.

Ønsker deg masse lykke til Pfefferkorn!

Jeg målte 37.5 her om dagen, men tror jeg hadde litt feber da. Men målte i går kveld til 37.1. Målte så igjen i kveld på nesten samme tid 37.2 grader. Har IKM 19 mai. Så jeg lurer på om hva dette betyr? Er det positivt?

Det er vanskelig å si hva tempene dine betyr når man ikke kan se hvordan de har utviklet seg fra begynnelsen av syklusen. Det skal hvertfall øke etter EL. Høye temper etter EL er positivt. Som regel fortsetter det å stige eller holde seg høyt hvis man er gravid. Så synker tempen igjen når mensen kommer... Lykke til!

Hmm, det er spennende. Høres jo veldig positivt ut, men får bare vendte å se. Jeg har fortsatt ganske høy temp, men er redd for at tr kommer snart. Har IKM imorgen jeg også, tenkte jeg skulle ta en test da. Hva med deg? Får krysse fingrene for oss begge :)

Ja jeg skal teste i morgen =) men tviler på noe utslag da. Fikk det seint sist gang. Men om ikke TR kommer, så er det et godt tegn! Da jeg er veldig regelmessig =) så vi får se! det kan gå begge veier. Men krysser fingrene for oss begge =) Masse lykke til!

Annonse

Heisann

Nå har jeg begynt å tempe igjen etter MA så her er charten min

http://www.fertilityfriend.com/home/3145ea

CI82 det er jo en veldig lovende chart. Uansett hvilken vei det går så er det jo en stor forbedring i forhold til hvordan tempene er. Har jo en klar forskjell på før og etter el

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...

Jeg er helt ny når det gjelder denne tempingen. Har PCOS så temperaturmålingene mine går opp og ned (er vel derfor, tror jeg). Men temperaturen har også gått ned to ganger etter at jeg tror jeg har EL, er det normalt? Ser det for dere ut som jeg har hatt EL? :) ikke skrevet ned så mange symptomer i grafen, men har heller ikke hatt så mye. Nå har jeg ikke engang murringer! Det pleier jeg alltid ha flere dager før mensen så skjønner ingenting! :P 

http://www.fertilityfriend.com/home/58e577

Blir VELDIG takknemlig hvis noen gidder å titte på grafen min :)

Anonymous poster hash: 74563...470

Jeg er helt ny når det gjelder denne tempingen. Har PCOS så temperaturmålingene mine går opp og ned (er vel derfor, tror jeg). Men temperaturen har også gått ned to ganger etter at jeg tror jeg har EL, er det normalt? Ser det for dere ut som jeg har hatt EL? :) ikke skrevet ned så mange symptomer i grafen, men har heller ikke hatt så mye. Nå har jeg ikke engang murringer! Det pleier jeg alltid ha flere dager før mensen så skjønner ingenting! :P

http://www.fertilityfriend.com/home/58e577

Blir VELDIG takknemlig hvis noen gidder å titte på grafen min :)

Anonymous poster hash: 74563...470

Ikke noe ekspert jeg akkurat men ut i fra det jeg ser har du kanskje hatt el ja. Tross du har hatt noen dipper etter el, kan kanskje være søv eller noe annet....

Er førstegangs temper og leser meg selv til lærdom;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...