Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pfefferkorn, ser at tempen din går litt opp og ned. Jeg har det litt sånn selv. Men man ser jo tydelig at den går langt ned før EL på deg og holder seg høy etterpå. Men de siste målingene på babycomp var litt rare... Det er jo litt tidlig at det skal gå ned pga tr...?

Så kjipt at tanta kom, spire! Hadde litt tro på at det hadde klaffet for deg nå. Men positivt med lenger lutealfase eller? Håper den neste syklusen blir kortere. Det er så kjedelig å vente på el!

Fortsetter under...

Ja disse babycomp målingene er jo fullstendig på bærtur. Idag gikk tempen opp igjen på babycomp målingen da.

Så slik ser det ut nå.

03. april: 36,24 (positiv EL test)

04. april: 36,12 (positiv EL test)

05. april: 36,21

06. april: 36,28

07. april 36,39

08. april: 36,5

09. april: Fikk ikke målt.

10. april: 36,56

11. april: 36,33

12. april: 36.37

13 april: 36,24

14 april: 36,46

Vaginale tempen gikk opp idag også. http://www.fertilityfriend.com/home/2b3d2a

Blir veldig spennende å se om TR kommer. Ca 5 dager til IKM.

Utrolig koselig å ser at det er flere tempere her inne. Velkommen skal dere være!

Har nå bestilt basalmål som er i posten nå, og laget profil på ff så får vi nå se om denne jakten på el'en blir noe enklere :-)

Men dere som har profil på FF, har dere kun gratis versjonen eller har dere full versjon? Ser noen av dere har grafer med de røde linjene som er bra å ha, mens andre ikke har det - har det noe med vip å gjøre? Og hva koster ett medlemskap, så ikke noe priser der jeg :-)

Positivt at tempen har gått opp igjen, Pfefferkorn. Hvem vet, kanskje du hadde en festedipp? :) Bare noen få dager til IKM her også. Har ikke helt trua denne syklusen, men tempen holder seg hvetfall fortsatt høy.

Koselig med flere tempere her, ja :) Mange av de som var her har blitt gravide... Jeg har bare gratisversjonen på FF, men tror ikke det koster så mye å ha VIP. Jeg er bare lat, hehe. Kommer sånne tilbud med jevne mellomrom, så du kan jo vente på det. De røde linjene kommer opp når FF mener at du har hatt EL.

Du får legge oss til som venner, Athina's verden, så kan vi følge med på deg også etterhver. Når har du IKM?

Athinas: Det er ikke så veldig dyrt for det VIP medlemsskapet på FF. Men man trenger det ikke. Går helt fint med gratis medlemsskapet.

CI82: Ja får håpe at det var en festedipp ;) Gikk ned til 36.8 på vaginale tempen idag, men opp til 36.54 på babycomp tempingen. Blir veldig spennende de nærmeste dagene. Ca 5 dager til jeg forventer å få besøk av TR. Håper så klart ikke at TR kommer på besøk.

Har siden begynnelsen av uken hatt skikkelige stikk i magen. Og litt tendenser til mensmurringer, men har bestemt meg for å ikke teste før dagen etter at jeg forventer TR.

Tempen din ser jo egentlig lovende ut så langt da! Å som jeg håper det klaffer for deg denne gangen! Krysser alt jeg har her!

Litt interessant at det er sånn forskjell mellom tempene vaginalt og med babycomp. Men det viktigste er vel å se tendensen over tid, ikke bry seg om enkeltmålinger.

Jeg har veldig stabile høye temper nå, så det er litt spennende. Jeg er vant til at det fyker opp og ned hele tiden. Har ikke så mye forhåpninger fordi samboer reiste bort da jeg hadde EL, men det er egentlig ganske deilig. Da blir jeg ikke så skuffet hvis tr kommer. Jeg får selvfølgelig mer håp jo lenger tid det går med høy temp. Litt usikker på når jeg hadde EL, men tipper at IKM er på lørdag eller mandag. Jeg har litt mensmurringer som kommer og går. Men det kan jo være tegn på både det ene og det andre, så jeg prøver å ikke tolke noen symptomer :) Forresten, veldig lurt å vente med å teste til etter IKM, det skal jeg også!

Annonse

Synes det er litt merkelig med de forskjellene ja. Men som du skriver, viktig å se på tempene over tid og ikke enkeltmålinger.

Blir spennende dager for oss begge da CI82. Jeg tester onsdag hvis ikke TR har kommet til da.

Har så lyst til å teste idag, men er så redd for å få negativ test, så derfor skal jeg pine meg igjennom de neste 4 dagene.

Tempkurven på babycomp går ned når tempen på vaginale tempingen går opp. Merkelig! Men men... Slik ser ihvertfall målingene ut utifra babycomp tempene.

07. april 36,39

15 april: 36.54

16 april 36.44

Jeg sitter med en sterk magefølelse på at jeg er gravid. Krysser fingrene for at magefølelsen min har rett.

Hvordan går det med dere jenter? Her i heimen går det tregt frem til IKM. Glad jeg skal jobbe slik at tankene kanskje går litt vekk fra test dagen.

Babycomp tempen gikk opp idag :) Og den vaginal tempingen holder seg på 36.9. Håper den gjør det de nærmeste dagene også.

07. april 36,39

15 april: 36.54

16 april 36.44 (spotting)

17 april: 36.62 (spotting)

Begynte å spotte bittelitt på papiret igår. Idag kom det noe mer, da det tilogmed kom i trusa iløpet av sal timen min på jobb idag. Har ingen mensmurringer, så håper at muligheten for et svangerskap fortsatt er der.

Jeg har også begynt å spotte. For meg er det et veldig sikkert tegn på at tr kommer, så nå venter jeg bare på at tempen skal synke. Den gikk litt ned igår, men jeg har vært på fest både fredag og lørdag og stått opp sent så jeg stoler ikke helt på tempene i helgen.

Det ser jo fortsatt positivt ut med tempene dine Pfefferkorn. Håper spottingen ikke betyr tr for deg. Krysser fingrene!

Håper virkelig at tempen din går opp igjen CI82.

Jeg tror nok at TR er på vei dessverre. Det vekslet mellom lyserosa og brunt aktig spotting under trening idag. Stoppet en liten stund med spottingen, men så har det kommet noen dråper med friskt blod i trusa nå. Veeeeldig lite, men det er et par små dråpe flekker med blod i trusa. Kjenner det river skikkelig nederst i magen, ut mot sidene. Men har absolutt ingen av de typiske "her kommmer TR på besøk snart" smertene.

Får bare se hvordan tempen er imorgen.

Lykke til CI82. Krysser fingrene for deg også.

Og der gikk tempen skikkelig ned gitt. Da gikk det ikke denne perioden heller. TR kommer nok iløpet av dagen. Men da blir det en ny runde med pergo denne pp og ovitrelle sprøyte for å gi EL et ekstra knuff.

Da har jeg lagt inn babycomp tempene på FF siden det er den jeg kommer til å bruke fremover.

Hvordan går det med dere andre?

Annonse

Bare en snartitt innom. Har hatt fri herfra i noen dager nå og det har vært fantastisk deilig. Har virkelig slappet av, så jeg tror litt fri fra BIM bare er positivt.

Leo<3:

Ser jo ganske positivt ut det der da. Får håpe tempen holder seg høy enda litt nærmere IKM da. Har selv opplevd at tempen er ganske høy rett før IKM for å så synke dagen før IKM. Hvordan var tempen idag da?

Har begynt å tempe, ble midt i syklus og rett etter el, men jeg sover så dårlig og får ikke tatt den sånn på samme tid på morgenen, varierer fra litt før 6 til litt etter 7....vet ikke helt om dette er noe for meg jeg altså, kjenner at jeg blir stresset av det. Og det hjelper ikke at min temp i de siste 3 dagene bare har gått opp(4 dager etter el nå). Den skal jo gå opp og ned jo mens min er 36,60-36,66 og i dag 36,7 hrmpf!

Men det er veldig interessant å se på alle kurvene i galleriet, for man lærer jo litt :-)

Hei dere.

Hva tror dere om denne?

http://www.fertilityfriend.com/home/347693

Er min andre mnd med temping, så jeg føler at jeg ikke har helt dreisen på dette enda. Men tempen går jo oppover.............. Tror jeg skal ta en test i morgen hvis tempen fortsatt er høy.

Her er min kurve, så dere erfarne tempere kan jo se litt etterhvert :-) Jeg er er på dpo nå, og jeg begynte midt i syklus, etter el. Legger inn bd kun når det er relevant også ;-) Har også måttet oppjustert dag 2-4 pga at jeg sto opp kl 6 og jeg temper kl 7, så at det sto at man skulle det på pernille.info. Selv har jeg ikke snøring på hva jeg gjør, bare sånn at det er sagt :-P

http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php

Nå har jeg sett på en million skjema og har faktisk trukket den konklusjonen at hvis man er gravid så stiger tempen fra dag 5 eller 6. Ingen temp må under de i dagene etterpå for da er man mest sannsynlig ikke gravid. Det kan skje altså hvis man får en sånn implantasjons dip, men da snakker vi nesten 0.3 i temperatur forandring, men ellers skjer det meget sjelden at tempen går under dag 5/6. Hmmm lærer til stadighet noe nytt ;-)

Jeg får ikke opp grafen din, Athina's verden. Tror du må gå på Sharing og "view" under Charting home page og så kopiere linken derfra. Ser gjerne på grafen din, jeg. Synes det er gøy å se på andre sine. Det viktigste er vel at man temper rundt EL for å få med stigningen.

Vanskelig å si hvordan grafen skal se ut hvis man er gravid, det er vel litt forskjellig fra person til person. Men det er noen ganger den stiger til et enda høyere nivå de siste dagene før IKM. Så lenge tempen stiger er det hvertfall positivt :)

Regner med at det er ca en uke til jeg har EL nå. Kjedelig å vente...

Det skjønner jeg godt for jeg hadde da ikke laget meg 'hjemmeside' :-) Men nå skal den være grei, og er den ikke det så si fra :-)

http://www.fertilityfriend.com/home/34d0c3

Ja, det kan jeg forstå men fikk ikke termometeret før etter så jeg fikk det ikke til :-/ Men hvis jeg gjør det neste mnd også, har ikke helt bestemt meg, så blir det bra :-) Men er litt overrasket over at jeg har så høy basal-temp for jeg har alltid ligget på 35.6 å sånn og legene har ikke engang trodd meg :-) Men bra at jeg begynner å bli litt mer varmblodig jeg også :-)

Ja dette med å tolke skjemaene er ikke enkelt, men de jeg jeg har sett på, er skifte på dag 5/6(mest 5) og da skal det kun gå oppover eller lik temp derfra har jeg forstått :-) Men dette kommer jeg aldri til å bli ekspert på, for jeg synes alle faktorene som hører med og variabler er litt for mye å holde styr på ;-)

Å skjønner den ja - det var en av de tingene jeg hatet med å prøve, alle denne ventingen for så å bli helt knust når tr kom :-( Håper den sitter hos deg snart :-)

Det skjønner jeg godt for jeg hadde da ikke laget meg 'hjemmeside' :-) Men nå skal den være grei, og er den ikke det så si fra :-)

http://www.fertilityfriend.com/home/34d0c3

Ja, det kan jeg forstå men fikk ikke termometeret før etter så jeg fikk det ikke til :-/ Men hvis jeg gjør det neste mnd også, har ikke helt bestemt meg, så blir det bra :-) Men er litt overrasket over at jeg har så høy basal-temp for jeg har alltid ligget på 35.6 å sånn og legene har ikke engang trodd meg :-) Men bra at jeg begynner å bli litt mer varmblodig jeg også :-)

Ja dette med å tolke skjemaene er ikke enkelt, men de jeg jeg har sett på, er skifte på dag 5/6(mest 5) og da skal det kun gå oppover eller lik temp derfra har jeg forstått :-) Men dette kommer jeg aldri til å bli ekspert på, for jeg synes alle faktorene som hører med og variabler er litt for mye å holde styr på ;-)

Å skjønner den ja - det var en av de tingene jeg hatet med å prøve, alle denne ventingen for så å bli helt knust når tr kom :-( Håper den sitter hos deg snart :-)

Ett spørsmål:

Justerer dere opp og ned tempen etter som dere står opp? Jeg tok første tempen kl 7, men så har jeg våknet kl 6 flere dager på rad og tatt den da. Så jeg har latt de tempene kl 7 være som de er så har jeg justert opp de tempene jeg har tatt kl 6 med 0.1 grad. Så ut av de dagene jeg har tempet så er den reelle grafen anderledes siden tallene ser slik ut:

Ons kl 7 - 36.6

Tors kl 6 - 36.66 (justert til 36.76)

Fre kl 6 - 36.7 (justert til 36.8)

Lør kl 6 - 36.75(justert til 36.85)

Søn kl 7 - 36.7

Man kl 6 - 36.77(justert til 36.77)

Hvis jeg legger de inn og justerer kl 7 istedet for 6 siden det ser ut som jeg våkner før allikevel, så vil jo grafen se helt anderledes ut. Eller skal jeg bare legge inn klokkeslettene uten å justere i det hele tatt?

Hvordan gjør dere dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...