Gå til innhold

2 el flere fødsler - angående revning

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mine to fødsler har jeg revnet forover, ikke bakover. Ikke mye, men sist var det så sinnsykt vondt! Varte i mange måneder. Nå gruer jeg meg til 3.fødsel. Er det noen som har opplevd å IKKE revne 3.gangen selvom de har revnet de to andre gangene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på. Er livredd for enda en problematisk ruptur denne gangen. Venter nr 3 jeg også....

Håper noen svarer:)

Skrevet

Jeg revnet litt med min første, men MYE med min nr 2. Jeg hadde skikkelig smerter og plager i mange mnd etter den først. Men med nr to hadde jeg ingen plager etterpå. Rett og slett fordi den som sydde meg andregangen var mye mer dyktig og nøye enn da jeg ble sydd første gangen. Andre gangen dreiv ho på å sydde i over en time etter fødselen, det var slitsomt, men virkelig verdt det. Jeg hadde ikke vondt når jeg gikk første gangen på do en gang.

Med nr tre fikk jeg bare en bitteliten rift og jm sa at ho satte et lite korssting bare for syns skyld. Det var heller ingen plager med dette riftet. Så det er håp.

Med nr to rakk jeg å revne ganske ukontrollert alle veier før jeg selv forlangte å bli klippet. Når de klippet, gikk det en rie så var hodet ute, og en rie til så kom resten av gutten. Jeg vil mye heller ha en kontrollert klipp enn en ukontrollert ruptur!

Skrevet

Jeg revnet litt med min første, men MYE med min nr 2. Jeg hadde skikkelig smerter og plager i mange mnd etter den først. Men med nr to hadde jeg ingen plager etterpå. Rett og slett fordi den som sydde meg andregangen var mye mer dyktig og nøye enn da jeg ble sydd første gangen. Andre gangen dreiv ho på å sydde i over en time etter fødselen, det var slitsomt, men virkelig verdt det. Jeg hadde ikke vondt når jeg gikk første gangen på do en gang.

Med nr tre fikk jeg bare en bitteliten rift og jm sa at ho satte et lite korssting bare for syns skyld. Det var heller ingen plager med dette riftet. Så det er håp.

Med nr to rakk jeg å revne ganske ukontrollert alle veier før jeg selv forlangte å bli klippet. Når de klippet, gikk det en rie så var hodet ute, og en rie til så kom resten av gutten. Jeg vil mye heller ha en kontrollert klipp enn en ukontrollert ruptur!

Skrevet

Høres ut som jeg får satse på å bli sydd av en proff. Det ble jeg tydeligvis ikke andre gangen...

Skrevet

vel jeg har ikke revnet noe med noen av mine 3 barn og håper jeg ikke revner denne gangen heller..ingen garanti, men hååper..hehe=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...