ღhælgelainnღ Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Jeg sliter veldig med hovne og vonde fingre om natten. Våkner etter noen timer og har fryktelig vondt i fingrene, eller at de kjennes veldig hovne og har "sovnet". Det prikker i dem og de kjennes dobbelt så tykke. Jeg prøver å massere og gni, men det er altså så forferdelig vondt, så det ender med at jeg bare må stå opp. Prøver å ligge med utstrakte armer, men det blir jo til at jeg bøyer armene automatisk når jeg sovner. Noen som har noen gode råd mot dette? Noe jeg kan gjøre for å minske smertene om natta? Har 1 1/2 måned igjen til jeg skal ta ks, så frykter dette kan bli noen laaange uker.
fox`y Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Jeg har samme problem, men fingrene er også stive og vonde utover dagen. fikk beskjed om å begynne me skinner til hendene. brukte d i mine 2 andre svangerskap også. å d hjalp da iallefall:)
Ønsker nr 2 <3 Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Hei, jeg vet råd Sleit me d samme sjøl. Du må kjøp dæ sånne håndskinna på apoteke. Kosta 159 stk. Verdt investeringa, det kan æ lov dæ Håndskinnan gjør at blodet fortsette å passer, å at fingran ikke sovne. Helt genialt (du kan evt få legen/jordmora di t å henvise deg til ortopedisk avd på sykehuset, hvor de tilpasser slike skinner. synes personlig d var mindre styr å bare kjøpe de på apoteke). Funka for meg
Dorthe c Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Hei Dette er fryktelig vondt. Jeg hadde det i mitt forrige svangerskap og har det i dette svangerskapet også. For at smertene skal slippe tak, må du holde armene/armene ned. Skinnen skal være veldig fin har jeg hørt. Har ikke fått somlet meg til å kjøpe den. Har blitt så vant til å sove med armen ned fra sengen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå