Gå til innhold

Grusomt vondt i fingrene om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med hovne og vonde fingre om natten. Våkner etter noen timer og har fryktelig vondt i fingrene, eller at de kjennes veldig hovne og har "sovnet". Det prikker i dem og de kjennes dobbelt så tykke. Jeg prøver å massere og gni, men det er altså så forferdelig vondt, så det ender med at jeg bare må stå opp. Prøver å ligge med utstrakte armer, men det blir jo til at jeg bøyer armene automatisk når jeg sovner. Noen som har noen gode råd mot dette? Noe jeg kan gjøre for å minske smertene om natta? Har 1 1/2 måned igjen til jeg skal ta ks, så frykter dette kan bli noen laaange uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problem, men fingrene er også stive og vonde utover dagen. fikk beskjed om å begynne me skinner til hendene. brukte d i mine 2 andre svangerskap også. å d hjalp da iallefall:)

Skrevet

Hei, jeg vet råd :)

Sleit me d samme sjøl. Du må kjøp dæ sånne håndskinna på apoteke. Kosta 159 stk. Verdt investeringa, det kan æ lov dæ ;) Håndskinnan gjør at blodet fortsette å passer, å at fingran ikke sovne. Helt genialt :)

(du kan evt få legen/jordmora di t å henvise deg til ortopedisk avd på sykehuset, hvor de tilpasser slike skinner. synes personlig d var mindre styr å bare kjøpe de på apoteke).

Funka for meg :)

Skrevet

Hei :)

Dette er fryktelig vondt. Jeg hadde det i mitt forrige svangerskap og har det i dette svangerskapet også. For at smertene skal slippe tak, må du holde armene/armene ned.

Skinnen skal være veldig fin har jeg hørt. Har ikke fått somlet meg til å kjøpe den. Har blitt så vant til å sove med armen ned fra sengen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...