Gå til innhold

Skal ikke sparkinga bli sterkere og sterkere?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 26, og kjenner babyn hver dag. Men, jeg er litt småbekymret over at ikke sparkinga blir sterkere? Kjenner mye bevegelser, men ikke så mye ordentlig spark lenger... Er det fordi det har blitt trangere? Eller burde jeg ha kjent at sparkene ble kraftigere etterhvert?

Er ikke så greit å vite dette når man er førstegangs....

:)

Fortsetter under...

Morkaka i seg selv flytter ikke på seg, men livmora blir større, så derfor flytter morkaka litt på seg. Det blir jo trangere og trangere inni der, så det er nok helt normalt at du etterhvert kjenner dytt og bevegelser som du sier. Husker ikke hvordan dette var for meg sist, når det starta med dytt bare. Men om du er bekymret, så er det bedre å ringe en gang for mye til sykehuset enn en gang for lite.

Jeg er i uke 34 og har igrunn kjent lite av tydelige spark i dette svangerskapet. Men det er mye romstering og dulting, akkurat som hun snur og vrir på seg i stedet for.

Med forrigemann var det mer av tydelige spark. Så kan være så forskjellig.

Oki, takk for svar! Jeg kjenner jo at han er der, så vet at han lever, bare håper han har det bra... <3

Jeg tenkte å få meg time til 3D-ultralyd i løpet av de nærmeste dagene, så da vil de jo se der om alt står bra til, håper jeg :)

signerer denne....

har hatt en kjempe aktiv gutt i magen, og han er aktiv enda, men kjenner det liksom ikke så godt lenger, er mindre spark å mer glidende bevegelser og "kribling". var inne hos skjekk hos legen for ca to uker siden pga dette, og legen sa at han nok bare snudd seg. tidligere kjente jeg de kraftige sparka oppe med navlen, men nå er det mer liv helt nede "nesten i skrittet" så d spørs nok på hvordan de ligger!! men er jo litt bekymra for det om ;) skal til legen i morgen og 3D ul neste uke så satser på å roe meg enda mer da ;)

men litt greit å vite at vi er flere da!!! :)

Annonse

Ååå, så godt å høre, maia! Vi er jo omtrent like langt, og :)

Han har ligget langt nede hele tiden, men når jeg tenker etter så var de "kraftige" sparkene som var for et par uker siden høyere opp. Men nå kommer bevegelsene langt nedefra igjen..

Hihi, er vel bare å venne seg til at dette er starten på mange åååårs bekymringer... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...