Gå til innhold

guttenavn, har dere noen gode forslag?

Anbefalte innlegg

hei! venter mitt første barn i juli, det blir en gutt. Hva i all verden skal han hete? Har hele tiden tenkt å finne et skikkelig kult og spesielt navn, som likevel er godt anvendelig. Gjerne gammelt og stødig. Men hvor finner man slike navn? En annen ting er at jeg er veldig glad i navnet Magnus. Dette er et gammelt familienavn i min familie, så jeg har flere personer jeg bryr meg mye om som det villle vært fint å kalle den lille opp etter. Men Magnus er jo supervanlig nå! Eller? Kjenner dere mange babyer med det navnet?

Dette er vanskeligere enn jeg hadde trodd. Tar gjerne imot forslag og innspill av alle slag!

Fortsetter under...

Magnus er et fint navn, det er ganske vanlig, men tror ikke det er spesialt poppis for øyeblikket. Du kan jo for eksempel kombinere det med et annet navn som er mer spesielt også :)

For eksempel:

Tristan Magnus

Magnus Olai

Magnus Severin

Magnus Cornelius

Emrik Magnus

Trym Magnus

osv

Andre fine, spesielle navn:

Edvard

Severin

Lavrans

Torkil

Gustav

Konrad

Vemund

Åsmund

Anton

Noen av disse du likte?

Magnus er ganske mye brukt for tiden, det er sant, men om det er favorittnavnet ditt så kan du vel bruke det allikevel? Magnus er et klassiskt navn som ikke går av moten, det er ikke et poppisnavn på linje med Lucas, Leander og Liam liksom.

Alfred

Edvin

Helmer

Heine

Melvin

Tarjei

Torjus

Synes også du skal bruke Magnus, siden det betyr noe for deg. Da blir det mer en "bare" et navn:)

Se heller om du finner et navn du vil kombinere det med.

Kjenner forresten kun 1 Magnus selv, en jeg gikk i klasse med(er 25)

Du søkte på mannsnavnet: Magnus

Det er 14342 menn som har Magnus som første fornavn.

Det er 12288 menn som har Magnus som eneste fornavn.

Magnus ligger forøvrig som nr 5 på topp 10 listen for 2010.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...