Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen på 4 mnd sover godt i vogna, vel og merke når vi går tur..så fort den står stille våkner han og roer seg vanligvis ikke igjen. Dette begynner å bli litt kjedelig, trodde det kom til å gå seg til etterhvert. Det er jo ikke hver dag jeg har så veldig lyst til å trille i 2 timer, selv om jeg merker at formen blir bra da;)

noen som har tips til å få lillegutt til å fortsette å sove når vogna står i ro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

til størstejenta mi brukte jeg å vugge vogna fram og tilbake (på verandaen), helt til hun nesten sovnet. Da stoppet jeg, fordi jeg ønsket at hun skulle finne søvnen selv. Hvis hun da ble urolig, vogget jeg på nytt, helt til hun igjen nesten sovnet. De første gangene måtte jeg holde på noen runder før hun sovnet, men til slutt var det bare å rugge litt helt i begynnelsen, og så sovnet hun av seg selv.

:)

Skrevet

Jeg legger snuppa ut i vogna en liten stund før vi går, slik at hun sovner når vogna står stille.. Dermed er hun ikke avhengig av å bli trillet/vugger i søvn og hun sover videre hvis jeg parkerer vogna :)

Skrevet

Det var et godt råd:) Det skal vi også prøve. Alt er topp så lenge vogna er i bevegelse, stopper vi så gråter han etter en kort stund:)

På dagtid ligger han i vogna inne i stua, så han sover godt i den:) Har ikke noe med at han ikke liker vogna si.

Skrevet

takk for svar! tror jeg skal prøve å rugge til nesten søvn for så å sette i ro. Se om det fungerer for ham. Å la han sovne mens vogna er i ro tror jeg kan bli vanskelig, da han som oftest skriker litt idet vi starter og jeg må gå litt i grøftekanten der det humper litt ekstra for å stoppe skrikinga:) så kjedelig at han må ha bevegelse altså, lurer på hvorfor det er sånn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...