Gå til innhold

Flere med dypt sete/partiell placenta praevia?

Anbefalte innlegg

Har hatt endel blødninger nå i uke 14 og vi har funnet sannsynlig årsak. Morkaka ligger dypt ned og en flik går over livmorhalsen. Så det er nok der det blør fra. Skikkelig ubehagelig å blø. Sjansen er stor for at Morkaka trekker seg opp etterhvert som livmora vokser, men det er slitsomt og skummelt å vente på. Flere i samme situasjon?

Fortsetter under...

Morkaka her og ligger altfor langt nede, skal til ny UL i uke 28 for å sjekke om den har trukket seg opp. Jeg har ingen blødninger, men liker ikke tanken på et eventuelt KS, vil helst føde naturlig så lenge jeg kan de.t

De aller fleste gjør det så sjansen er størst for at du slipper keisersnitt. Jeg vil også føde naturlig. Men den bekymringen tar jeg etterhvert, først må jeg bli ferdig med disse blødningene og jeg håper baby og Morkake holder seg der inne.

Jeg la akkurat inn et innlegg på 3 trimester idag ;

Joda, har ventet og ventet de siste ukene på avklaring vedr. morkaken's beliggenhet.. den dekket åpningen på ordinær UL i uke 19, dekket delvis på 3D UL uke 28 og 29, usikkert i uke 31.. og nå, uke 33+4 har jeg vært hos spesialist, og den har dratt seg langt nok vekk til at jeg kan føde vaginalt.. herlig følelse.. da er det bare 48dager igjen til termin 1mai.. hun er estimert til ca. 3650g. dersom hun kommer til termin, 2/3% over normalen, men magefølelsen sier at hun melder sin ankomst litt før den tid, så vi får vente i spenning ;)

Formen min har vært knall bra hele svangerskapet, ingen blødninger relatert til morkaken, så og si ingen ubehagelige kynnere siden rundt uke 20, og ellers generelt god form.. (bortsett fra kvalmen de første 10 ukene, men det er jo glemt for leenge siden).

De to tidligere svangerskapene var også frie for komplikasjoner, men det er 13år siden sist, så man har jo blitt eldre både i kropp og sjel siden dengang ;)

Lykke til jenter, nyt våren frem til de søte små melder sin ankomst.. og et nytt liv begynner..

*klem* fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...