Gå til innhold

I gangsetting av fødsel... noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir mest sannsynlig satt i gang om en uke, pga forhøyet gallesyre i kroppen. Noen som har erfaring med å bli satt i gang?

*hva skjer?

*tok det lang tid fra fødsel ble satt i gang`?

kjenner det er en litt skrekkblandet fryd dette her :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt i gang pga overtid forrige gang. Jeg ble sendt opp på føden for sjekk. Jordmor sjekket ting og tang, jeg fikk klyster og legen bestemte at jeg skulle settes i gang. Jeg var helt umoden så jeg fikk cytotec vaginalt, for at det skulle modnes og jeg skulle få rier, slik jeg forstod det. Dette var ca. kl 10 på morgenen. Satt og prata og tulla med samboeren min, og innimellom kom det ei jordmor og lurte på om jeg hadde kjent noe. De tok helt sikkert noen undersøkelser av meg også, men helt ærlig så husker jeg ikke så mye fra den dagen, var jo så forventningsfull og glad for at vi endelig skulle få møte gutten vår snart :) Ingenting annet var viktig egentlig :P

Legen kom innom på ettermiddagen og satte en ny cytotec da det ikke hadde hendt noe enda.

Sent på kvelden var jeg og samboeren min ute så han fikk ta seg en røyk, og da kjente jeg min første ri :) Klokka var ca 23. da. Fikk smertestillende og noe å sove på, før vi la oss. Hadde rier på natta, men de var ikke særlig effektive.

Neste morgen når legen kom undersøkte hun meg, hadde jeg vel en cm eller tre og hun bestemte seg for å ta vannet. Jeg ble satt på drypp. Etter det kom de sterke riene, og det var vel først rundt 9-10 at jeg kom i aktiv fødsel og ble kjørt inn på fødestua. Fødselen min bød på noen komplikasjoner, men det hadde nok sannsynligvis ikke noe med igangsettelsen å gjøre, så det lar jeg være å skrive om her :)

Gutten kom til verden 15:19, etter 5,5 time aktiv fødsel, ca 16,5 time etter første ri, 29,5 time etter første cytotec :)

Har lest historier om igangsetting som er totalt forskjellig fra min, så det varierer vel veldig hvordan kroppen reagerer.

Lykke til !!

Skrevet

Tuusen takk for svar!! Er kjempe spent!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...