Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 I svangerskapet skulle man jo ta folsyre (og det tok jeg jo i laaaaange baner før vi endelig fikk det til). I tillegg tok jeg omega3 og kalsium. Førstnevnte pga spiser ikke fisk og sistnevnte pga lite inntak av ost-melkeprodukter som er "lov" å spise i svangerskap. Tenkte det var lurt pga utviklingen av fosteret med litt tilskudd. Nå får jo babyen det den skal gjennom melka. Hvis jeg har forstått rett, så er melka ganske likt sammensatt uansett hva vi inntar.. Er det da fortsatt nødvendig med tilskudd? Jeg begynner å bli litt lei.. Hva syns/gjør dere? :-)
Baby Bliss Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Jeg tar tran (med sitronsmak!!!) og gir småen D-vitamindråper. Det er jo anbefalt å gi babyen tran fra den er 4 uker gammel, men som et alternativ kan man ta tran selv og gi D-vitamindråper til babyen (D-vitaminer går visst ikke videre av en eller annen grunn). Grunnen til at jeg tar tranen selv er at det er så mye lettere enn å styre på med sånn liten plastsprøyte og prøve å få i småen dette griseriet (og så er det jo greit å få i seg litt vitaminer også da). Men har jo også blitt fortalt at det er greit å bare begynne med å gi babyen tran før man slutter å amme, for da er de allerede vant med smak og konsistens. Det er vår greie iallefall!
Puppemamma Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 jeg tar tran, bvitamin, drikker masse vann og fått kosttilspudd NDS probiotic. tran gis for at hjernen skal utvikle seg, så det er bra motivasjon for meg bare å huske å gi det!! siden du kanskje har litt tynt av ting selv siden du ammer så mye, så er det ikke sikkert babyen din får nok av ting gjennom melka.
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2011 Burde selvfølgelig nevnt at hun får d-dråper hver dag (har fått det fra 4 uker som anbefalt). Var sånn ellers jeg tenkte på. Jeg er så lei av å ta tilskudd. Har så langt holdt på med div. tilskudd fra vi startet prøvinga, så nå er jeg oppe i 3 år.. Skulle tro man blir vant til det, men.. :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå