sisten Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Jeg var i dag og merket umiddelbart økt mensmurring og kynnere:0) håper modningen er på gang. Hadde god effekt sist sv.skap:-) hadde fin fødselsopplevelse på 1t og 20 min, mye ruptur eneste... La kroppen jobbe :0)) gleeeeder meg......
VilleVapp Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Hadde super effekt av modningsak. Planen var å ta 4 timer (2 pr uke de to siste ukene før termin), men etter 3 timer var jeg helt moden og hadde 3 cm åpning så da stoppet vi behandlingen. Jeg fødte ikke før jeg hadde gått 11 dager på overtid, men fikk en relativt rask åpningsfase (gikk til 9,5 cm på 6 timer med rier), noe som er poenget med modningsakupunkturen.
Pingo80 Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Hadde min første time fredag, uke 37, og natt til lørdag sank magen! Nå er det mye lettere å puste. Jeg merker også mer mensmurringer og flere kynnere Termin 8. april, håper å få lurt lillegutt ut litt før Var på andre time i dag, ikke merket noe så langt.
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Blir som regel rolig og trøtt av behandlingen og kjenner økt kynneraktivitet fra samme kveld. Fortsetter med økt mengde kynnere i noen dager før det går tilbake til normalen. Skal sjekke på onsdag hos jordmor hvordan det ligger an med modning. Hvis det er åpning og god modning skal akupunktør bruke andre modningsnåler i timen jeg har like etterpå. Disse bruker hun bevisst til å styrke modning enda mer, men nekter å bruker dem før det er konstatert modning og man er fullgått 38 uker - gjør man det da kan det gjøre godt, gjør man det fortidlig skaper det bare masse maserier og ubehag! Får se hvordan jeg ligger an på onsdag! Spent!!!
sisten Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2011 Modningsakupenturen er vel først og fremst for å gjøre åpningfasen letter, alt er et pluss :0) trur ikke det innvirker så mye på når selve fødselen starter. Men vi er jo forskjellige, fikk nåler for bekkenløsning og hodepine i samme slengen i dag:0) Jeg fikk igangsettingakupentur på sykehuset på overtid med nr 1, dagen etter startet riene, kansje tilfeldig men tror den hjalp:0) lykke til på onsdag.
blockarella Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Absolutt ingen effekt! :-) Gikk 14 dager over termindato, hadde fryktelig lang åpningstid og lang pressfase...
Second time mama 11.06.2011:) Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Hadde god effekt av dette sist svangerskap, skal derfor ta det denne gangen også. Fødslelen varte bare 3 timer, åpning gikk fra 2 cm til 10 cm på en time, så effektivt tror jeg det var ja.
Lamamor Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Jeg har hørt mye positivt om modningsakupunktur hos kjente.. Flere mener de har kjent virkningen fra gang til gang, og at fødselen var lettere. Så hvorfor ikke prøve Noen som vet om noen bra modnings akupunktursteder i oslo?
to til tre Skrevet 15. mars 2011 #9 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har gått til Holtegaten akupunktur, hos en nydelig dame som heter Lisbeth. alle de tre som jobber der kan modningsakupunktur, og to av dem er lærere på akupunkturhøgskolen tlf. dit er 22 44 72 76 Lykke til!
Tira Skrevet 15. mars 2011 #10 Skrevet 15. mars 2011 Har hatt 3 timer så langt og har bestemt meg for å kutte det ut. Sjekket modning før første time og hadde da hyppige kynnere med menssmerter og slimproppen gikk fordelt over 2 dager til dagen før første time. Livmorhalsen var litt forkortet og hadde 1 cm åpning. Allerede i bilen på veg hjem reagerte jeg på at magen var veldig myk og full stopp i kynnere. De kom ikke tilbake imellom de to neste timene og etter 3 gang var Livmorhalsen gått litt tilbake og null åpning.... Funker tydeligvis ikke på alle... Var samme damen de to første gangene og ei ny den tredje, men det hadde ingenting å si for nytt resultat... Nå ca 1 uke etter er ihvertfall kynneraktiviteten godt igang igjen....eneste som virkelig funka var nålene hun første satte mot bekkenløsningen. Var fint å ha 2 smertefrie dager:D
flypapir Skrevet 15. mars 2011 #11 Skrevet 15. mars 2011 Jeg fikk modningsakupunktur i forrige svangerskap (mitt andre) og hadde et mye enklere fødselsforløp enn første gangen. Gikk raskt og effektivt, selv om jeg fødte en stor gutt godt på overtid Denne gangen har jeg fått nåler siden uke 35. Fra uke 37 økte hun med nåler og setter "alt", også de som kan stimulere frem rier dersom kroppen er klar. Jeg får en del kynnere og aktivitet i magen etterpå og er spent på om fødselen går like greit som sist
Guttemamma75 Skrevet 15. mars 2011 #12 Skrevet 15. mars 2011 Går til fysio en gang i uken og får akupunktur nåler for bekkenløsning. Gjorde dette i sist svangerskap også og fikk da i tillegg modningsakupunktur på slutten... Hadde ingen målbar effekt på modningen, men når det først satte i gang hadde jeg en veldig lett start på fødselen med omentrent ingen smerter, skjønte ikke jeg var i fødsel men trodde jeg hadde uvi!!! Kom inn med 5 cm!!! Så det hadde vel muligens en effekt likevel, jeg skal iallefall be fysioterapeuten om å sette slike nåler mot slutten denne gang også...
Lamamor Skrevet 15. mars 2011 #13 Skrevet 15. mars 2011 Takk for tips! Mulig jeg også skal ta en tur dit Når startet du med akupunkturen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå