Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nå mitt 1 IVF forsøk. Tidligere har jeg 3 spontan aborter bak meg.

Jeg fikk satt i 2 egg 14.02.2011, testet positivt 26.02.2011:-)

Rett etter jeg testet positivt fikk jeg brun blødning, derfor valgte legen å måle hcg'en.

02.03 HCG PÅ 707

07.03 HCG PÅ 3757

Jeg har har/har hatt blødninger, brunt, mørke rødt og rosa, varierer fra dag til dag, alt fra mye til lite.

Realisten og mine tidligere erfaringer tilsier at dette har gått galt.

Men optimisten i meg vil jo at det skal gå bra :-)

Sykehuset sier jeg må vente til tidlig ultralyd, siden hcg'en så fin ut. Ventetiden er ulidelig!!!!

Har noen av dere opplevd å få satt inn 2 egg, hvor 1 har festet seg og 1 har blødd ut?

Hvor mye blødning var det?

Noen som har erfaring å dele?

Mvh

Klp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter spent for å høre om noen har erfaringer å dele med meg.

Takk :-)

Skrevet

Når det ene egget går til grunnen så kan det ikke være så masse blødninger. Det er jo bittelite i utgangspunktet og som jeg har forstått så blir det bare suga opp.

Skrevet

Hei, du.

Kjedelig å høre om blødningene dine, jeg vet at det er tøft å oppleve det. Når ett av to egg fester seg så får man ikke noen blødning av den grunn, det ene egget som ikke fester seg er så utrolig lite, og det går rett og slett til grunne.

Det er imidlertid andre grunner til at man kan blø i svangerskapet. Man kan få såre slimhinner av progesterontilskuddet, man kan ha en blodansamling (hematom) i livmora, blodkar kan sprekke i skjeden av andre grunner etc

Hvis jeg antar at de to prøvene dine ble tatt på omtrent samme tid så medfører det en doblingstid på i underkant av 50 timer, og det er helt fint! Du må nok rett og slett smøre deg med tålmodighet og vente til UL (jeg vet det ikke er lett, har vært der selv).

Jeg kan også trøste deg med at legene sier at rundt 30% av alle kvinner som føder levende barn har hatt blødning i svangerskapet - det er altså ganske vanlig.

Du må prøve å være realistisk optimist, rett og slett! Du kan jo lese litt av min historie om du vil - jeg kan løfte et par tråder til deg.

Klemmer til dere i ventetiden

Skrevet

Tusen takk for svar og spesielt til MK73, det er jo helt fantastisk å høre hva du har erfart.

Jeg dro ut en tur i sted, på Quiz, for jeg holder på å bli gal av å sitte hjemme å tenke. Da jeg var på Quiz'en begynnte jeg å blø kjempe masse og det kom også noen klumkper. Men ikke slike klumper som jeg har hatt tidligere ved SA.

Så det er bare å holde motet oppe :-)

Og om det går galtd, så må jeg jo bare tenke på at jeg har fortsatt 2 forsøk igjen. Har også bestemt meg for å begynne å sette av penger til forsøk på privat klinikk om det må til.

Vi har vært på Haugesund sykehus nå, de er rett og slett helt fantastiske der nede. (jeg bor i nordland)

Tusen, tusen hjertelig takk for oppmutrende ord:-)

Skrevet

Forresten MK73, det var 120 timer mellom målingene. 5 dager, jeg gjorde som jeg fikk beskjed om. De andre gangene jeg har målt har det vært 3 kallender dager mellom. Syns 2.mars og 7 mars var litt lang tid mellom hver gang....

Uansett, legen ved Fertilitetsklinikken på Haugesund Sykehus sa målingene så fin ut, må jo bare tro på det.

Dette blir veldig spennede, gir ikke opp uansett hva utslaget blir denne gangen. Har jo tross alt 2 forsøk igjen!!!!!!!!!! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...