Gå til innhold

Tyrkist bad (hamam)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til tyrkia i sommer og vurderer å prøve hamam, det berømte tyrkiske badet. Noen som har prøvd det? Hvordan var det?

Skrevet

Jeg syns det var deilig, men ett år bestilte jeg og min søster det med massage og det ble ikke noe hyggelig siden det var menn som ga massagen og de ble alt for nærgående.

Så ta det uten massage eller hos en kvinne.

Skrevet

Det var fantastisk! utorlig hvor masse hudceller de klarte å skrubbe av. har aldri følt meg så rein før ;)

Viktig å ta badet en av de første dagene slik at de ikke skrubber av all brunfargen.

Jeg og mannen hadde ungene med oss. Vi ble vaska av en dame (fikk velge) og en mann maserte (da var vi utendørs i en hage) følte ikke han gikk over noen grenser. Hadde nok ikke tatt med ungene igjen for det ble for varmt for dem inne på badet så en av oss måtte være ute med dem. Litt stress. Hør med guiden hvilket bad de anbefaler, det er sikkert en del å velge mellom.

Skrevet

Anbefaler Tyrkisk bad på det varmeste. Lurt som Ulldott sier å ta det en av de første dagene man er der, og på ettermiddagen så kroppen/huden får hvilt litt før du går ut i sola igjen. Også viktig å være nøye med solkremen de neste dagene da sjansen er stor for å bli brent etter å ha skrubbet kroppen.

Massasje er også DEILIG etterpå. Om du ikke er komfortabel med å bli massert av en mann der nede i et rom alene, se om det er damer tilgjengelig for å massere, eller at dere evt kan ligge på samme rom og bli massert.

Selv har jeg bodd i Tyrkia i nesten 1 år, og feriert mye der og har vært heldig og uheldig med massørene der nede!

Skrevet

Enig med de andre! Anbefales, og man bør ta det første dagen man er der.

Skrevet

Har vore i Tyrkia to gongar og tatt tyrkisk bad begge gongane. Det er heilt fantastisk! Du kjem til å føle deg så rein som du aldri har gjort før. Eg har blitt kjempetrøtt etterpå, på same måte som etter badeland/basseng/svømming, så eg vil anbefale å ta det litt utpå ettermiddagen, ikkje rett før ein lang dag med svømming og marked liksom. Husk å smøre deg godt med solkrem dei neste par dagane, du vil truleg sitte igjen med ca halvparten av den huda du hadde før :P

Eg har ikkje hatt nokon problem med massasje/massør, det var to massasjebenkar og to massørar i same rommet så då begrensar nok slikt seg veldig.

Skrevet

Høres bra ut :) Dette må nok prøves. Skal til Alanya og skal bo ganske sentralt. Regner med det er mange å velge mellom. Noen som har noen å anbefale?

Skrevet

Mmmmmm, hamam, varme, skrubbe, massere og snorke. *Drømmer*

Gjest Edemuli
Skrevet

Mange av hotellene i Alanya har egne Hamam, hvis ikke spør i resepsjonen hvilket de anbefaler. Husk å ta det FØR du blir solbrent ;)

Skrevet

Kan virkelig anbefales men lurt å høre med hotellet slik at du vet du kommer til et seriøst sted :)

Skrevet

Et hr medreiseguiden. Vet ihvertfall at Ving samarbeider med egne steder og anbefaler disse. Er jo greit, så vet man at det er en viss standard på stedet - ellers er det på de største hotellene også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...