Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Har lest og blitt fortalt litt forskjellig, men det virker gjengs at man ikke kan lære barn noe eller skjemme de bort før de er 3 mnd. Min var 1 mnd på lørdag. Han legger seg samtidig med oss og blir ammet til søvne i senga. Jeg våkner noen timer senere og løfter ham over til sin seng. Der sover han 4-6 timer før han vil ha mat. Jeg ammer med dempet belysning i stua, han sovner om i fanget mitt og jeg løfter ham forsiktig inn i senga si igjen. Sover så til 7-8 om morgenen. Formiddagen går rolig for seg, han sovner enten på meg etter mat eller i vogna si etter trilletur. Av og til kan vi legge ham ned i vognbagen i stua og han ligger der og pludrer en slund- før han begynner å grine igjen. Han er ofte veldig urolig på ettermiddagene. Gråter når han ikke spiser eller sover ved puppen. Stort sett sitter jeg og ammer foran TV:n fra 19-nyhetene og utover til vi legger oss (ammer da i senga før han sovner). For å få litt middagsro har vi funnet ut at jeg kan legge meg med ham og amme i senga vår -slik sovner han og jeg får også en middagsshvil. Så sniker jeg meg ut og vi kan spise middag mannen min og jeg. Dersom jeg ikke vekker ham sover han imange timer etterpå. Dette ser ut til å funke for at jeg/vi skal få nok søvn - og han. Jeg er redd vi gir ham dårlige vaner allerede nå, men alle sier at man ikke kan skjemme bort et spedbarn og at de ikke får rutiner før etter flere måneder. Hvordan gjør dere/gjorde dere det?
mandalay Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Hvis dette funker for dere, ville jeg bare fortsatt sånn! Ingen vits i å endre på noe når han er så liten. Vi begynte og legge vesla kl. 19.00 fra hun var 6 uker gammel. Hun slet med magevondt før det, så da ville det uansett ikke fungert. Vi ønsket egentlig å få kvelden litt for oss selv, og når dette viste seg å fungere, var vi ganske fornøyde. Hun sov stort sett til 08.00, avbrutt av 1-2 ammepauser. Nå er hun snart 6 mnd og har flere ganger sovet i 11-12 timer uten å våkne, men våkner også noen ganger en gang ila natten. Men som sagt, når de er så små, ville jeg bare gjort det som passer best for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå