Gå til innhold

Fast bruk av nesespray......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har desverre vent meg til å bruke nesespray fast og er nå helt avhengi av dette. Har brukt den i 6-7 år no. Går 1 flaske pr døgn(sykt,ja jeg vet)

Noen som vet noen råd for å greie å slutte med dette??? Hadde vært veldig takknemlig for det. Vet ikke kossen fødselen skal gå når jeg må puste så mye osv...Har nesten vært værre nå også når jeg har gått gravid. E snart 35 ukler så det nermer seg med stormskritt,huff. Gruer veldig te fødselen også. Jenta har foresten ikke sudd seg enda heller,ligger på tvers over magen,bli inn på snuing St Olav om 2,5 uke hvis hun ikke snur seg før da.

Gruer for det også,har aldri gått så lenge uten at det har skjedd av seg selv. Dette er mitt 5 barn...

Veldig takknemlig for svar:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble avhengig av otrivin i mitt forrige sv.skap, men det gikk ikke 1 fl. i døgnet da, holdt med morgen og kveld. Men avhengigheten ble borte etter fødsel..merkelig nok. En annen gang var jeg avhengig i ca. 6 mnd. Da fikk jeg resept på en nesespray som heter nasonex. Denne inneholder kortison, som selvsagt ikke er bra. Men det hjalp...etter ca. en uke var jeg normal i nesen igjen. Den klarner ikke nesen like "bra" som otrivin, men bedre enn saltvann, som ikke funker i det hele tatt. Hvis du holder ut en liten stund med å være litt tett, skal du kunne avvennes med denne...men sikkert lurt å ta etter fødsel, pga kortison..?

Skrevet

Tusen takk for svar. Skal ta en tur te legen etter fødsel og få dette som du beskriver her. Lykke til videre da:))

Skrevet

jeg klarte også å bli avhengig av nesespray, men ikke 1 om dagen, og ikke så lenge som deg.

Jeg fikk en tablettkur av legen som tørket ut det meste for å si det sånn. Etter den var ferdig begynte jeg med nasonex nesespray og den har jeg gått på siden (over 10 år). Fungerer veldig bra, men du får ikke den samme virkningen som av otrivin da. Men det blir en vane. Og nesesprayen må brukes over tid for å få virkning. Til og begynne med skulle jeg bruke saltvannsspray først, pusse nesen godt, og så ta nasonex.

Jeg får ikke lov til å ta nasonex under graviditeten, men jeg vet at andre har fått den foreskrevet for graviditets tett nese.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...