Gå til innhold

Hva er det verste du som overvektig har opplevd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av at alle tror jeg er gravid når jeg ikke er det. Kom med historier. Kanskje det kan motivere oss til å gå ned i vekt.

Skrevet

Var på ferie og skulle handle feriegave til ei venninde og gikk inn på en klesbutikk og så litt. Så kom hun som jobba der og fortalte at de hadde ingenting der som passet til meg og at jeg bare kunne gå. Og jeg gikk ja! :)

Ikke det at jeg er sånn veldig overvektig heller, har en bmi på ca 27. Ser jo at jeg er stor, men ikke enorm liksom. Jaja, det er folk til alt :)

Skrevet

Jeg var ikke engang så veldig overvektig, men hadde gått opp noen kilo veldig fort. Ble stoppet av personalsjefen som kjeftet meg huden full I GANGEN fordi jeg ikke hadde sagt til henne at jeg var gravid....

Hører til historien at jeg ikke var gravid, men veldig gjerne skulle ha vært det.......

Skrevet

Om vi har den i large? *kikker opp og ned på meg* Nei du, SÅ store størrelser har vi ikke altså! *smiler nedlatende*

Skrevet

La akkurat ut denne på "hva er det frekkeste du har opplevd av en butikkansatt"-tråden, men passer jo like godt her...

Dette hendte i nærbutikken i 2006, et par mnd før jeg ble gravid. Eierne av butikken var et godt voksent ektepar, hun var eier, og han var daglig leder/sjef. Jeg hadde jobbet der en liten stund noen mnd tidligere, men arb.forholdet endte i en konflikt pga sjefens hersketeknikk. Jeg legger til at jeg på denne tiden var ca. 15 kg overvektig og ikke særlig stolt av det.

Jeg sto og skulle betale varene mine, og eieren (dama) satt i kassa. Hun gransket meg opp og ned, før hun reiste seg opp, lente seg over disken, la hånda på magen min og sa: "Er det en aldri så liten mage jeg ser, eller?" -Jeg hadde nok litt mage, siden jeg veide en del kg for mye... Jeg ble så paff, men klarte å gi henne et bra svar: "Nei, det er ikke en ALDRI SÅ LITEN mage, men hvis du tror det er en baby inni der, tar du feil. Jeg er bare feit!"

Hun ble VELDIG spak, satte seg fort ned, fortsatte med å scanne varer, og begynte å snakke om været... :-o

Skrevet

En butikkannsatt i en klesbutikk prøvde å fleipe med mannen min ang at jeg var feit.... Slo ikke helt ann...

Var på flytur og da maten kom var det så trangt mellom setene, at jeg ble for feit til å få ned matbrettet. Jeg måtte da spise fra brettet til mannen min....

Skrevet

Oi, det er mye det!

En gang jeg var på butikken og handlet inn snacks til jentekveld, sto det 2 gutter rundt 20 år bortenfor meg og den ene sa høyt og tydelig: Det der burde ikke hun spise mer av og så lo de godt.

En gang på en fest rota jeg litt med en type, og kompisen hans klikket helt, sa masse stygge ting til meg og kjefta, mente at kompisen kunne få seg noen mye bedre enn den feite stygge kjerringa.

Eks.stefaren min brukte å hetse meg når jeg spiste, det var faen ikke noe rart jeg var feit, spiste jo som en hest.

Og så har man jo alle de kommentarene folk kommer med når de tror at man ikke hører de. Og det er mye dritt som blir sagt!

Til tider var jeg nesten paranoid av å gå rundt og høre alt dritten som ble sagt om meg som overvektig. Men jeg var jo forsåvidt ikke paranoid heller, alt ble jo sagt og ment.....

Skrevet

1436 her igjen.

Og så har man jo alle de ydmykende tingene i hverdagen.

Ikke kunne sitte med bena over hverandre, ikke få plass i berg-og dalbanene på Tusenfryd, alltid trangt i flysetene, ikke kunne ha de samme klærne som mine venninner i utdrikningslaget til ei venninne fordi de ikke hadde singleten i stor nok størrelse, ikke ha energi og kondis til å trene og gå turer i fjellet sammen med venner, alltid bli beglodd på fester på jobben til samboer, møte den hovne innstillingen alle har til feite mennesker hver dag( en blanding av : Fy f*** så ekkel hun er, og det er synd i henne)

Skrevet

Hehe, jeg vet ikke om det var meg dette var verst for, men jeg var på yogatrening og vi skulle denne ene timen bruke sånne store treningsballer som man sitter på.

Når jeg har satt meg på ballen ned roper ei lita flis på kanskje 45 kg fra andre siden av salen over til meg (antagelig bare for å være hyggelig, for hun var veldig rutinert mens dette var min første gang på stor ball): "Du, du må bytte ut den ballen for det er altfor lite luft i den".

Da svarte jeg henne tilbake at "Neida, ballen er helt fin den, men det er klart den søkker litt mer sammen når jeg veier 50 kg mer enn deg".

Hun rødmet ikke rent lite stakkars, og ble svar skyldig.

Skrevet

* Fått gratulasjoner på at jeg er gravid

* Et familiemedlem bestemte seg for å adoptere meg som sin hakkekylling og gjorde narr av vekta mi så fort h*n fikk sjansen..selv om det var andre folk i nærheten.

* Faren min var på ferie i asia. Hadde med masse fint til andre familiemedlemmer, men til meg hadde han med seg slanketabletter som visstnok skulle være "sååå" bra og som en ikke fikk tak i norge.. (Og da veide jeg +/- 75 kg....)

Skrevet

Hadde sex med en eks.da vi var sammen var jeg betydelig tynnere enn den gangen vi hadde ekse sex.Senere fikk jeg høre hvor lite attraktiv jeg var blitt osv osv osv.Ikke så gøy.Blir også dritt lei av alle velmente råd fra tanter osv.Begynn å gå bla bla.Hallo, jeg vet alt det der.Men egentlig er det ikke reaksjoner fra andre som er verst,det er alt som ikke er noe morsomt lenger som jeg likte før.

- shoppe klær, ingenting ser bra ut på meg lenger om jeg i det hele tatt finner noe som passer

- Gå på byen.Ingen som prøver å ta kontakt og føler meg som en elefant der jeg dytter meg fram i barkøen

- sex-ingen vil ha meg lenger og jeg føler meg bare udelikat

Så da sitter jeg foran tvn da, enn så lenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...