Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Det er ekkelt å fussete å komme på besøk der Brødsmuler og kliss på kjøkkengulvet. Stuebordet er fult av flekker og ringer etter kopper og glass. Er man heldig får man skuffet unna litt rot for å få plass til tekoppen. I hyllene svever støvet bare man puster i rommet. Sofaen er stappfull av flekkete puter og klær... Badet er en historie for seg selv.. Hadde på meg hvite sokker der igår, og måtte faktisk bare kaste dem da jeg kom hjem. Ikke nok meg at det er skittent, det er forferdelig rotete også... Er det virkelg noen som har det så fussete hjemme`? Andre som har opplevd lignende? Hvordan er det hjemme hos deg en vanlig hverdag? Er du den som panikkrydder om du får uventet besøk? Vasker og rydder du når du venter besøk?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 vasker og rydder når det trengs,besøk eller ikke,så ergo,det er ikke så ille hvis man tar litt og litt,for da blir helheten så bra =)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Jeg prøver å holde det greit hjemme. Vasker litt hver dag.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 je er den som får pannikk om jeg får uanmeldt besøk her ser det ikke ut, men har ikke ork til å rydde og vaske hver dag
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Tror toleransegrensen er veldig forskjellig. Personlig kan jeg tåle en hel del rot hos folk, og også støv, men jeg setter nok grensen ved klissete flekker på gulvet og ren skitt. Min mor var muligens omvendt: Hjemme var det sjelden rot, og relativt støvfritt, men alltid skittent.... (syntes jeg, da) Ja, hos meg skal man nok ikke være støvallergiker hvis man kommer på overraskende besøk, men det er som regel greit å ta imot gjester. Spesielt kjøkkenet er alltid rent og ryddig. Orker ikke rot på kjøkkenet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Om det er en god venninne så spør om det er noe du kan hjelpe med. Bruk en dag til å ha en ekstrem rengjøring der om hun vil ha hjelp. Kanskje hun ikke kommer seg ovenpå igjen fordi at det nå er for mye. Jeg rydder litt hver dag. Har en ordentlig vask en gang i uka, og en "kattevask". Liker å ha det pent og ordentlig.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Aner ikke om det er fussete her, for det ordet har jeg aldri hørt. Teit ord.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 jeg har tilbudt meg å hjelpe til litt med ''sortering og rydding nå som våren er på tur '' , men i hennes øyne så er det visst helt normalt å ha ''litt ro og skitt liggende''
Tante Blås Squaw Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 Jøss - visste ikke at du har vært hos oss, HI? På sitt aller verste ser det akkurat så jævlig ut her.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Klarer ikke å ha respekt for mennesker som har det sånn hjemme jeg. Litt støv og rot når man har små barn, og er i full jobb, er helt greit, men når det blir møkk, og så rotete at man ikke vet hvor man skal gjøre av kaffekoppen sin, da er det late og gi faen mennesker som bor der. Det tør jeg å påstå. Alle har 10-20 minutter på kvelden som dem kan rydde og dra over såvidt med vaskefilla. Det er faktisk ikke mye som skal til for at ting blir litt bedre.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Rot og møkk overalt som du beskriver, er IKKE normalt. De aller fleste sørger for å ha visse flater pene og rene. Er det så ille som du beskriver, så må det være sykdom i bildet. Hos oss sklir det litt ut i sykdomsperioder, men kjøkkenbenken og bordet vaskes daglig. Badet prioriteres også, hygiene er viktig (eks skifte håndhandkle 2 gr per uke!). Soverommene er dessverre rotete, og kurven med skittentøy kan ha topp - men det ser ikke gjester... Panikkrydder litt, og vasker og rydder ekstra når vi venter gjester. Det er vanlig høflighet mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #12 Skrevet 14. mars 2011 Nei, her får folk d som d er når de kommer på besøk, men prøver jo å ha d levelig :-) Har og vært i noen hjem der sokkene sitter fast på gulvet... Det er ekkelt! Jeg er ikke fanatisk m hverken tue eller klut, men har støvsugeren fremme oftere enn jeg liker og tørker også av bord og flater. Må d med husdyr i hus. Men har jeg ikke tid så kan nok besøket en heldig dag treffe på en hybelkanin eller tre. Men sokkene står ikke fast i kaffe/middagssøl/matrester på gulvet. Æsj... :-) Du får ta på sorte sokker neste gang du er der på besøk, eller ymte frempå at du har tid til husvask om d ikke blir for freidig. Evt foreslå at dere vasker sammen hos hverandre? Skjønner at det er ekkelt, men samtidig kan du vel heller ikke "kreve" at hun skal ha d renere hjemme? Lykke til i allefall
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Sånn kan det lett se ut her også Vi er inne i en periode nå med mye sykdom både hos oss voksne og barna. Da er husarbeid nedprioritert og huset flyter. Men badet/toalettet og kjøkkenet er unntak Det passer jeg alltid på å ha rent. Skitne bad er ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #14 Skrevet 14. mars 2011 Usj, hørtes kvalmt ut.. Tåler rot hos andre, men ikke skitt, seige flekker og ekle bad. Er veldig glad i å ha det ryddig hjemme. Har vaskehjelp en gang i uken, hun tar alt, alle bad og vasker alle gulv og tørker støv (vi har fire bad og stort hus, så er nødt til å ha hjelp). Støvsuger en gang ekstra i uken. Skifter på alle sengene en gang i uken, og vakser håndklær etter to ganger. Har to klesvask dager i uken, og vasker over kjøkkenbenken og bord hver dag. Rydder litt hver dag.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #15 Skrevet 14. mars 2011 Hadde ikke tatt av meg skoene der hvis jeg var deg... Her hos oss er det alltid rimelig greit, har vaskehjelp og tar endel selv også. Da vi kom til svigers på fredag, satte jeg mannen min i støvsuginga tvert. Ungene våre skal faktisk leke på golvet der :S Ekkelt! Fra hvilken dialekt stammer "fussete"? Bare nysgjerring, aldri hørt det før.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #16 Skrevet 14. mars 2011 det er ikke sykdom inn i bildet, der har bestandig vært sånn. kjent henne i 5 år og dette er ei dame som nærmer seg 30 :/
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #17 Skrevet 14. mars 2011 Jeg bruker ordet fussete og jeg er trønder Hehe... Fussete betyr altså, ekkelt, grisete, heslig... Ja, alt i en fei. HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #18 Skrevet 14. mars 2011 Jeg har to i min omgangskrets som jeg syns har det ekkelt hjemme hos seg. Det er skitt og støvete kliss på gulvet, og badene ser helt forferdelige ut. Er så ille at jeg må dekke toalettringen med toalettpapir for å kunne gå på do, og sitter nesten på kanten mens jeg gjør mitt fornødne.. Her er alltid badet, kjøkkenet og bordene rene. Og støvsuger minst en gang i uken..
Papegøyeblomst Skrevet 14. mars 2011 #19 Skrevet 14. mars 2011 Her er det også ganske møkkete ofte, jeg klarer rett og slett ikke holde meg ajour med rengjøringen. Jeg har alltid vært en rotete person, men med podens tonn med leker, et lite soverom og liten leilighet flyter det ganske ofte. Jeg støvsuger 2-3 ganger i uka, men oppvasken kan det gjerne gå en uke imellom hver gang ( alt er skyllt, så det er ikke matrester som står og stinker, altså) Burde bli mye flinkere til å vaske kjøkkengulvet. vi har det nok mer rotete enn hva som er normen, og jeg shiner alltid opp om vi får besøk ( er jeg effektiv kan jeg få det til å se bra ut på 15-20 min) Jeg har konstant dårlig savittighet for dette, og ønsker å ha det annerledes - før så jeg ikke rotet og støvet, men det gjør jeg absolutt nå etter at jeg fikk barn.. jeg er snart 40 år, så jeg burde klare å ha det ordentlig hele tiden... Sukk -
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #20 Skrevet 14. mars 2011 Jeg hadde det selv litt sånn når jeg var i et dårlig forhold hvor samboern ikke hjalp til og strødde rundt seg med alt mulig. Etter en brødskive så klarte han å smøre sikkert 3 skjeer med syltetøy utover kjøkkenbenken eller svære flekker med nugatti, alt ettersom. Når han bærte med seg noe rundt så la han det fra seg der han stod og brydde seg ikke om det i det hele tatt. Jeg kunne vaske gulvet og han kom inn med møkkete sko, og sa bare "oisann!" og ferdig med det. Ryddet aldri etter seg selv, og lot alt være opp til meg. Hvis hun har en noe lunde lik partner som ikke bryr seg og lever i den huleboerverden hvor mannfolk ikke skal gjøre noe som helst, så er det kanskje ikke så rart. Da har hun naturlig nok gitt opp. Hvis det er ene og alene hennes verk, så har hun et stort problem, og hun må nesten ha en ordentlig øyenåpnende opplevelse. Fatter ikke at noen kan frivillig leve slikt. Håper for all del at hun ikke har barn. I så fall ville jeg vurdert å ta en telefon til barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #21 Skrevet 14. mars 2011 Ei venninne av oss kunne sikkert skrevet dette innlegget! Jeg veit at hun synes huset vårt er forferdelig! -Hun kan til og med spørre om hun kan vaske f.eks. kjøkkenet... -Men jeg har rett og slett sluttet å invitere henne, -orker ikke kommentarene eller blikkene. Jeg vil faktisk si det er henne som er unormal og ikke oss! Vi vasker kjøkkenet hver kveld, da er som regel all oppvasken borte og alle flater vasket (har kun et oppvaskstativ stående på benken). Men kommer man på kvelden kan det fort se ganske jævlig ut (skjønner ikke helt hvordan det har seg:-P ) Stua er som regel ryddig, men ikke alltid rein. Samme med badet, ryddig men det kan komme støv på benken (vaskes engang i uka). Håndklærne byttes når det trengs 2-3ganger pr uke. Med to små unger og en hund blir faktisk huset ganske fort møkkete. Selv om jeg støvsuger gulvene ca 2-3 dag, og vasker ca engang i uka blir sokkene møkkete når man er på besøk, -slik er det bare.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #22 Skrevet 14. mars 2011 Har også en venninne som har det så skittent og ekkelt hjemme, at jeg prioriterer vekk besøkene til henne. Hun har også mange husdyr (katter/hunder/gnagere),og da blir det ekstra mye hår og støv. Har også flere husdyr så dette kjenner jeg til. Men jeg har tendenser til støv på hjernen, så her blir det tørket støv 1-2 ganger i uken, gulvene blir også vasket opptil 2 ganger pr uke. Ellers så støvsuger jeg ved behov og rydder på kvelden, slik at huset er presentabelt til neste dag, enten det kommer uanmeldt besøk eller ei.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #23 Skrevet 14. mars 2011 Man kan jo ikke forvente annet av en Narkohore...!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #24 Skrevet 14. mars 2011 Ja, dèt betyr det:D Er også trønder, har ikke hørt det brukt andre steder, men jeg bruker ordet flittig der det trengs;) (har også en venninne som har det sånn som HI beskriver...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå