Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 35 mnd gebyr- og rentefri delbetaling på møbler og utstyr til over 5000,- Ville dere slått til på dette hvis dere f.eks trengte ny sofa og ikke hadde råd til den i et engangsbeløp. Vi trenger sårt ny sofa, og jeg har alltid vært veldig skreptisk til delbetaling, men når jeg nå ser at det er både rentefri og gebyrfri delbetaling,så kan vel ikke det være så ille? Har lite peiling på slikt, men det ser jo ikke så galt ut. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Kommer helt ann på hvorfor dere ikke kan betale for sofaen akkurat nå, hvordan framtidutsiktene for økonomien er og hvilken plan for nedbetaling du har. I utgangspunktet mener jeg en sofa er noe en kan klare seg uten og er fullt mulig å spare til. Så hadde spart først, med mindre jeg ventet en stor utbetaling i nærmeste framtid og hadde kommet over et tilbud jeg ikke ville gå glipp av.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 Vi gjrode det forresten en gang vi skulle flytte. Kjøpte sofaen i forkant og betalte alt ned rentefritt når vi fikk feriepenger. Var studenter så hadde ikke sparepenger.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Dette er ikke en ny måte å tilby finansiering på, men mulig det er nytt innen møbelbransjen. Briller har man feks kunnet kjøpe på denne måten lenge. Det som er veldig viktig hvis man kjøper ting på denne måten er at man betaler det man skal betale hver mnd uten forsinkelse. Hvis man ikke betaler det man skal, er det stort sett helt andre betingelser som gjelder med en gang. Selv ville jeg nok aldri kjøpt noe på delbetaling uansett, men det er fordi jeg ikke har så mye bruk for en sofa eller noe annet enn at jeg ikke kan vente til jeg har spart opp pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå