Gå til innhold

Barnevogndillemma - vendbart sete eller vendbart styre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med valg av barnevogn, og håper noen kan hjelpe meg litt på veien :)

Jeg ønsker i utgangspunktet en robust og stødig 4-hjulsvogn, da jeg bor landlig, og ønsker ikke at det er vognen som skal hindre meg i å trille. Vil at den skal håndtere både asfalt, grus, skogsveier, snø og slaps.

Har sett både på emmaljunga edge duo og city cross. Edge duo er tung, men har ellers det jeg ser i en vogn (duo-vogn, vendbart styre, lufthjul)

City cross er mye lettere, har nesten de samme egenskapene, men har vendbart sete framfor vendbart styre.

Noen med erfaringer??

Simo kombi er vel også ei grei vogn så vidt jeg har hørt. Stødig og robust :)

Tips mottas med stooor takk! Selv om jeg har saumfart alle diskusjonsforum ang. barnevogner. Det er jagg ikke lett :)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med de vognene du nevner. Jeg hadde Teutoniavogn. Men denne var det vendbart håndtak på. Brukte det ikke MYE, men de gangene sola kom midt i mot eller bakfra når jeg trilla, var det kjekt å bare vende styre over på andre siden. Ville tro det var lettere med vendbart styre enn med vendbart sete. Hvis du som jeg fikk bruk for funksjonen midt i trilleturen ville det i praksis si at du måtte løfte av hele overstellet med ungen oppi og snu det.

Men som sagt: har ikke erfaring med vendbart sete/overstell, så der har jeg ingenting å komme med. Lykke til med vognvalg :)

Skrevet

Jeg kan anbefale Simo duovogn, den er er lettere en kombivognen. Duovognen tar man av bagen og på neste sportsvogndel. Kombi har man sportsvognen på hele tiden. Kan velge hjul som passer deg.

Jeg har hatt duovognen til 3 barn og de er like fin til nr 4 :-)

den har trekk som regnet bare renner av fra (blir liksom ikke vått) samme gjelder taket.

+ at den kan haes begge veier, du kan se babyen og når barnet blir størret kan den se fremover.

Skrevet

Hei!

Vi har en simo kombi og har vært veldig fornøyde med den både til bruk i by, skog og landevei. Bor selv landlig til men er en del i bystrøk. Vi har likt kombi fordi vi har brukt bagen mye. Den er fin å ta ut når du skal på kafe og ikke får ta vognen med inn eller hvis du skal på besøk og babyen skal sove og det er for kaldt til å ligge ute eller dere skal overnatte osv. Man kan selvfølgelig ta av bagen på duo vognen også, men den er litt mindre hendig å bære. Men her må behovene vurderes opp mot hverandre. Noen liker jo duobagen bedre da den er romsligere, det var aldri noe tema hos oss. Vekt er jo også noe som må vurderes. Jeg har ikke prøvd emmaljunga, men hører jo mye fint om den. Min anke mot den har vært at den ser så lav ut og at jeg da må bøye meg mye hele tiden. Men vet ikke om det egentlig stemmer. Vi valgte vendbart sete fremfor styre. Skal du ha vendbart styre på Simo så blir vognen litt stivere i fjæringen. Jeg liker den myke følelsen når man triller simo, men det er nok en smakssak.

Skrevet

Tusen takk for svar alle damer :)

Plutselig i dag fikk vi anledning til å se på vogner, og jeg bør vel ikke være så prinsippfast neste gang hehe

Vi dro på Barnas Hus, og der foreslo de enten simo duo eller brio happy duo. Jeg ønsker helst duo-vogn da de er litt lettere enn kombi. Vi bor blandt bakkar og berg, så greitt med noen kilo mindre når man skal opp bratte lange bakker.

Men vi får se hva vi ender opp med.

Ellers tusen takk for innspill!! alltid nyttig å lese andres erfaringer med barnevogner.

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...