Gå til innhold

Hvordan fortelle en barnefar som ikke er klar?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid og jeg er overlykkelig. Jeg har bare et problem, jeg kommer direkte fra debatten "når mannen ikke er klar" og har ikke peiling på hvordan jeg skal fortelle han dette.

Jeg vet at han kommer til å bli redd, muligens sint. Graviditeten var ikke planlagt og jeg tror nok at jeg ble gravid fordi jeg var syk og kastet opp, uten å tenke over at dette kan påvirke p-pillene, men jeg er redd han tror jeg har planlagt dette selv.

Så det jeg egentlig lurer på er hvordan jeg skal fortelle dette til han? Hvordan skal jeg klare å skjule hvor glad jeg er? Noene som har vært oppe i dette?

Fortsetter under...

Synes ikke du skal skjule hvor glad du er. Det blir jo helt feil!

Fortell ham som det er, understrek at du IKKE har gjort det med vilje, men si at nå som det har skjedd så er du faktisk glad, og at du forstår at det blir et sjokk for ham, men at du håper at han også kan bli glad når han får summet seg litt.

Og gratulerer! Skulle ønske det var meg!

Jo takk for det. Men enkelt er det ikke likevel. Skulle selvfølgelig ønske at samboeren min var klar. Det ville gjort alt mye lettere.

Men jeg tror nok han kommer til å bli det før barnet kommer. Det kom veldig overraskende på han og han trodde overraskende nok ikke at jeg hadde planlagt dette. Han ble meget redd og engstelig, det kunne jeg se på han.

Nå får jeg bare håpet dette fosteret holder seg i live, men jeg tørr ikke å glede meg riktig enda. Ser det er mange her inne som mister og jeg har selv gjort dette en gang tidligere :s

Lykke til, til deg også. Det blir nok din dag å skal du se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...