mariabee Skrevet 14. mars 2011 #1 Skrevet 14. mars 2011 Håpte det skulle vare, men neida Hun sov greit fra 20 - 01, da ble det bare makking oppi sengen. Lot henne bare være for hun var ikke helt våken før rundt klokken tre, da puttet jeg i smokken for å se om hun sovnet igjen men til slutt begynte hun å tralle så da var det bare å gi seg med en gang.. Håper det var et engangstilfelle natt som kommer innimellom.hehe Hun er bare 3 mnd og 2-3 uker nå. Får mme, så kan vel snart prøve med littegranne grøt/velling.
Novadona Skrevet 14. mars 2011 #2 Skrevet 14. mars 2011 Min fikk hel natt rytme når han var 3 mnd og 27 dager. I starten, de første ukene var det et salig rot! Nå som han er snart 5 mnd, er vi på roting igjen. 8 oppvåkninger pr natt med grining, smokk, byssing, men ikke melk. Min fikk bare mme fra 2,5 mnd, og derfor grøt da han var 3 mnd og 3 uker.
mariabee Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2011 ja lurte litt på om vi snart skulle introdusere grøten her i huset og. Hvilke er best å begynne med forresten??
Nat27 Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Tror det er veldig vanlig at de har en periode mellom 3 og 4 mnd der de plutselig begynner å våkne på natten igjen. Om det er utviklingssprang eller økeperioder vet jeg ikke helt, de lærde strides.. Jeg tror kanskje det er lett blanding.. Men her i huset sov hvertfall lillegutt fra 21.00 - 07.00 uten mat fra han var 3-4 uker.(han la veldig godt på seg, les: 1,5 kg på 20(!) dager.., så jeg vurderte aldri å vekke han for mat..) Da han ble 3 mnd og 1 uke begynte han plutselig å våkne 2 ganger for natten for mat! Han fikk det han ville, og da han rundet 4 mnd sov han plutselig natten gjennom igjen. Uten grøt eller noe annet enn mm. Leste at ofte kan det nesten gjøre vondt verre å begynne med grøt i denne perioden.. Bare et tips, asså..gi det litt tid, så kanskje det går seg til igjen uten at dere trenger å begynne med fast føde.
mariabee Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2011 takk for tipset Da ser jeg bare an hva som skjer.. hun har når jeg tenker meg om, spist mye mer det siste døgnet til hvert måltid enn hva hun pleier.. så da kan det være økning på gang her Hun er blide som en sol 24/7, så vi kan absolutt ikke klage på noe som helst Hun ble overlykkelig når hun såg meg i natt, selv om hun lå å koste for seg selv med kosen sin. Så da må vi bare smile. Nattesøvnen er ikke så nøye med lenger
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 At de får mat 1 gang om natten er jo veldig vanlig da, og ganske lite i forhold til mange andre egentlig, så det i seg selv er ingen grunn til å starte med grøt. Men siden hun er flaskebarn er det ingenting i veien for å starte litt forsiktig med grøt når hun bikker 4 mnd, men grøt er heller ingen garanti for god nattesøvn kan jeg si;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå