Gå til innhold

Sykkel til 3-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å kjøpe sykkel til jenta vår som blir 3 år tirsdag. Har vært og prøvd og synes de minste, som er fra 2-4 år er perfekt akkurat nå. Men neste sommer vet vi ikke da.. Har en lillebror som kan ta over en sånn liten en også, men da må jo hun ha ny allerede neste år.. Fikk ikke prøvd den 4-6 år med støttehjul, så hun fikk syklet på den selv. Men hun satt oppå, og vi så at hun nådde ned på pedalene.

Er det i det hele tatt noe å tenke på å ta den 4-6 år, eller bør vi bare ta den minste for at det skal være lett for henne å sykle med denne sommeren?

Er jo så dumt at det er rene jente og guttesykler, rosa eller blå liksom.. Da blir hennes første sykkel en guttesykkel da, for det er bedre det enn at lillebror må ha en rosa en..;P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Det er best å kjøpe den minste tror jeg, hun skal jo lære å sykle på den uten støttehjul også - og det er alltid lettere å beherske små sykler/ ting enn det som er litt for stort.

Det finnes rød sykler også :) de er for begge :) Ellers ville jeg kjøpt en blå til henne, det er tøft for jenter med blå sykler :) du kan jo ta jente-klistremerker på:)

Min datter fikk en lyseblå sykkel med grønne frosker på 12 " til 2 årsdagen. Hun elsket den. Det er ikke regler for farger :)

Hun er nå 3,5 og er lurer på om hun skal få 16 " til 4 års dagen, men på en annen side så skal hun lære å sykle uten støttehjul så da vet jeg ikke :)

Min andre datter er nettopp blitt to år og hun fikk 3 hjulssykkel.

:)

Skrevet

Mini her er to år nå, og vi skal kjøpe balansesykkel til han når snøen forsvinner. Sykkel uten pedaler. Tror og håper at han da lærer seg sykkelbalansen slik at når han får ordentlig sykkel så går det lettere å sykle på det.

Men tilbake til ditt spørsmål. Jeg ville nok også gått for den lille sykkelen. Bedre at de mestrer sykkelen enn at vi tenker at ny må kjøpes til neste år. Særlig hvis du har en som kan arve den.

Skrevet

Mini her er to år nå, og vi skal kjøpe balansesykkel til han når snøen forsvinner. Sykkel uten pedaler. Tror og håper at han da lærer seg sykkelbalansen slik at når han får ordentlig sykkel så går det lettere å sykle på det.

Men tilbake til ditt spørsmål. Jeg ville nok også gått for den lille sykkelen. Bedre at de mestrer sykkelen enn at vi tenker at ny må kjøpes til neste år. Særlig hvis du har en som kan arve den.

Skrevet

Takk for gode svar! Vi kjøpte både den lille og den store vi!;P For vi hadde måttet kjøpe en ny til henne neste år likevel. Så da fant vi ut at vi kunne kjøpe den lille, blå til lillebror i forsinket 1-års gave nå, som hun får låne i tillegg til å ha den store. Så da kan hun velge litt selv hvem hun foretrekker å sykle på.

Vi ga henne den store, som er lilla, på 3-årsdagen i dag, og hun ble kjempeglad!:) Det er første gang hun prøvesykler den med støttehjul. Det så greit ut, men det så bedre ut med den lille. Så det blir vel å bruke den mest nå fremover sikkert!;) Men hun fikk seg jo en fin "jentesykkel" som hun hvertfall er stor nok til allerede neste vår nå da. Lillebror får uansett ikke til å bruke sin før da heller.

Vi har heilgardert oss nå hvertfall!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...