Gå til innhold

Noen som kan mye om EL tester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Jeg har ikke brukt dette før, men fikk noen av ei venninne. Har mann som jobber borte, og ikke like lett å holde styr fjernet spiral. Gikk på 1. forsøk med de 2 første, så ikke vant til å måtte vente... hihihi

Tror jeg skulle hatt EL i går. Har vært bortreist men prøvde en test etter vi kom hjem utpå dagen.. jeg fikk fram streken som skal være der, og en tynn strek ellers.. Da var det visst ikke noen økning i LH eller hva det enn sto...

Det sto at når den økte ville det bli EL 24-36 timer etterpå. Betyr det at EL test ville vært postitiv på torsdag eller fredag om jeg hadde den på lørdag :)? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:)

Om du EL tester, skal du starte på dag 10 i syklusen dersom du har en syklus på 28 dager.

Den første dagen testen viser positivt, indikerer at du får EL om 24-36 timer, altså den beste dagen for sex, da sæden kan "sitte" og vente i opp til 6 dager på egget.

Som regel er EL testen positiv i 2 dager, så negativ igjen.

Det er lurt å ta test i 6-7 dager totalt for å se at du har fått EL og at den er ferdig igjen.

Håper dette hjalp :)

Skrevet

Hei...

Ja, det hjalp veldig :)

Flott! Så da KAN jeg ha hatt EL like før da.. skulle jo stemme det? :)

Og kan de leve i 6 dager altså??

Skrevet

Glemte å svare konkret på sp ditt, du ville nok ha positiv test både torsdag og fredag om EL var lørdag. Så ville den vært neg på lørdag, for da har allerede egget sluppet.

Skrevet

:)

Ja, de kan leve opp til 6 dager og egget opp til 2 dager, derfor er det lurt å ha sex før EL, og ikke på selve EL-dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...