Gå til innhold

Hva hadde du gjort ?? ang fadderskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen mble enige om hvordan vi ville ha det...hvem som skulle være faddere til den lille... vi tenkte færrest mulig.. og søsken... så har mannen spurt BEGGE (den personen som er gift med fadderen også)... hva faan?? jeg ble SKIKKELIG skuffa over at han dreit seg ut.. men det værste nå er at han ikke vil "ordne opp".. fordi den personen kommer til å bli dritskuffa/lei seg... så det enkleste blir jo å ha det slik.. MEEEEN.. da må vi jo ha med ektefellene til de andre fadderene også... noe jeg IKKE hadde lyst til.. Hva ville dere gjort?? Er det jeg som er sær som blir sur for dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel ikke ha med ektefellene til de andre forde? Hadde ikke brydd meg noe mer med det. Gjort er gjort:-)

Skrevet

Skjønna egentli ikke hvorfor mange velger søsken i utgangspunktet... Barnet mister jo noen å kalle gudmor/far... Men men... enig med Lissi, gjort er gjort :))

Skrevet

Ja du er sær .....

Vi hadde med partner på noen, og ikke partner på andre...... Om personen ble glad så får du bare innse at dersom partneren til fadderen er In to it :) Jo bedre er det for barnet ditt....

Skrevet

Færrest mulig er to personer :-) Dere er jo allerede enige om flere, så hva betyr vel en eller to fra eller til da ...

Skrevet

vi er ikke enige om flere... for det var to personer vi i utgangspunktet skulle ha..

ja, gjort er gjort som flere sier.. for meg så var det fint at vi bare skulle ha disse to som tenkt... ville bare ha disse... også spør han ektefellene også.. føler det blir for dumt å ikke spørre ektefellen til den andre også da vi først skal ha med den som allerede er spurt..

Skrevet

Hvorfor MÅ dere ha med den andre fadderens ektefelle? Enig i at det er klønete av mannen din å be feil person være fadder, men hvis ingen av dere er voksne nok til å løse den floken, da må dere leve med det.

Husk bare å være enige med dere selv før dere ber noen være gudmor / gudfar.

Skrevet

Eg hadde sansynlegvis spurt ektefellene på begge sider. Men om det i utgpunktet var to frå di side og ein frå hans, synes eg det er naturleg om det blir like mange frå begge sider. Eg har to søsken og mannen eitt. Hans søsken hadde då med ektefelle. Eg hadde iallefall ikkje trekt tilbake spørsmålet til den som var glad for å få vere fadder. Ser ikkje heilt kvifor det er noko poeng å ha færrast mogle fadrar, så sidan du spør; ja, eg synes du er litt sær som lagar eit stort problem ut av dette ;)

Skrevet

Jeg og samboeren min gjorde det ganske enkelt, vi valgte et felles vennepar til å være gudmor og gudfar, deretter valgte vi 2stk hver. Jeg skjønner tankegangen din, men hva med å velge 3stk hver? Da får mannen din stå for sitt valg og du for ditt!

Lykke til ;)

Skrevet

Har det noe å si egentlig? En fadder har jo ingen offisiel funksjon utenom å stå oppskrevet som fadder på papiret og love å oppdra barnet ditt kristent (noe jeg tror de færreste faddere tar på alvor)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...