Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Bank, nav ol? Har funnet meg en leilighet nå, billig til å være i sentrum noe jeg må være i seiden jeg går skole og barnet er i barnehage her og vi har bodd her i mange år. Depositum er 3x husleie, så 18900....er det noen plass jeg kan få hjelp til depositum?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Jeg fikk depositumshjelp av NAV. De satte pengene inn på konto og når leieforholdet tok slutt tok de pengene tilbake.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 HÆÆ, er det mulig? Det som du forteller over her? Jeg var i kontakt med sosialkontoret. Og der fikk jeg hele dep, men en hake. Du må legge de pengene selv til sides etter et år. Det vil si, at de utbetaler ikke pengene, men du får en kontrakt på, at de betaler ut. Som du må gi til utleier. Og det er ikke sikkert, at utleier godtar det. Pengene må du selv skaffe etter året.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Hva går bankgaranti ut på? Skal jeg bare snakke med nav? Jeg har noe penger på sparekonto, 15000, men det er liksom alt jeg har. En buffer. Jeg har ingen familie her jeg bor, foreldrene mine lever ikke lenger og har ingen jeg kan be om hjelp om økonomi skulle skjære seg, så jeg er på en måte avhengig at de pengene har jeg om noe skulle skje. Om jeg trenger ny vaskemaskin eller sånt.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 spør banken om depositumlån - du må betale det tilbake (det ligger i ordet LÅN). Men prat med banken, ikke farlig
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Men er ett depositumslån slik som ett forbrukslån? med skyhøy rente? Som alenemor har jeg ikke akkurat råd til å smelle 3000 kroner i mnd på lånet:P
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Spør banken din, det er gratis (å spørre). Jeg ANER virkelig ikke hva banken din tar for slikt ... Og hvis det koster deg for mye, bør du tenke på å opprette en sparekonto og glemme alt om den billige leiligheten din i et stykke tid fremover. 1,5 mill i lån koster rundt regnet 7-9.000 i måneden i tilfelle du vurderer å eie ...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 Nå er det sånn at jeg MÅ ha den leiligheten. Det finnes ikke noe annet ledig og jeg må være ute av denne til 1.april så jeg har egentlig ikke noe valg...
Ranveig R Skrevet 13. mars 2011 #10 Skrevet 13. mars 2011 Det er mulig å få depositumsgaranti hos NAV, men eg veit ikkje kva for kriterier du må oppfylle. Den forrige leigebuaren vår hadde det. Ikkje depositum som pengar på konto, men vi fekk eit brev frå NAV der det stod at dei ville betale inntil den summen depositumet var på dersom det var problem med leiligheten når leigebuaren flytta ut. Det var det, og vi fekk pengane våre ved å legge fram kontrakt, oversikt over manglande betaling og skader på leiligheten, då leigebuaren hadde blitt sagt opp.
Ranveig R Skrevet 13. mars 2011 #11 Skrevet 13. mars 2011 ...eg går forresten ut ifrå at min tidlegare leigebuar måtte/må betale NAV tilbake med renter. Håpar det i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #12 Skrevet 13. mars 2011 kommunal garanti - fåes av den "kommunale" delen av nav.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #13 Skrevet 13. mars 2011 NAV kan i visse tilfeller utstede en depositumsgaranti. Dette er en garanti su kan gi til huseier som sier at NAV dekker depositumet dersom det skulle trenges. Men langt fra alle huseiere godtar depositumsgaranti. Mye fordi de da ikke vil ha depositumet inne på konto ved innflytting, samt at mangel på mulighet til å betale depositum også kan bety manglende mulighet til å betale leie....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Jeg fikk låne penger av besteforeldrene mine. De får tilbake pengene når vi flytter. Vet ikke om det er et alternativ for deg ?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #15 Skrevet 13. mars 2011 Jeg har ingen jeg kan låne penger av, ellers hadde det vært ett alternativ. Moren min er død, far har jeg lite kontakt med, besteforeldrene mine er minsepensjonister og har ikke mye penger selv, er alene i byen jeg bor i uten familie.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #16 Skrevet 14. mars 2011 som sagt, banken eller nav. Nå er det ikke lenge til skatten blir beregnet, kanskje du får noen tusen tilbake?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #17 Skrevet 14. mars 2011 Har snakket med tre banker og skal i møte med to av dem og en av de skal ringe meg opp i morgen så skal jeg forhøre meg om muligene og hvem som har best tilbud:) takk for tips og råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå