Gå til innhold

hvordan reagerte deres små på 15 mnd vaksinen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini fikk vaksinen mandag 7.3. den tordag 10 begynte han og være små greten og sur. og alt var feil. På fredag fikk han feber og våknet nesten hver time på natten ( han har sovet hele natten gjennom siden han var 3 mnd) og han har enda høyere feber i dag. Noen som kjenner seg igjen??? Man blir jo så hjelpesløs når den lille blir syk og man ikke vet hva det er.. Æsj...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som en reaksjon på vaksinen ja. Er veldig vanlig å få sånne små bivirkninger som feber og at de blir sutrete.

Min tulle fikk en verre reaksjon..ventet 20min på helsestasjonen, men 1 time etterpå ble hun blå-rød i ansiktet..dette så jeg ikke for hun var i barnehagen..men fikk telefon, og ble kjemperedd! Men når jeg hentet henne var hun akkurat som før og alt vel. De på hs mente det ikke var vaksinen og legen undersøkte henne etterpå. Men fant ingenting. Men noen uker etter, tok vi allergi tester på sykehuset, og fant ut hun ikke tåler egg.. Og mmr vaksinen er det egg i!! Så bare flaks hun ikke fikk verre reaksjon, for de mente det var det som hadde gjort at hun fikk en reaksjon så lenge etterpå.. Skummelt. Håper hun vokser intoleransen av seg og at jeg kan være trygg neste gang hun skal ha den vaksinen og at hun tåler egg etterhvert!

Skrevet

såpass.... noe så skummelt... Bra dere fant ut av det selv om det tok litt tid.... Håper ikke dette varer lenge.. dag 2 er snart over så satser på at det har roet seg i morgen. Vet ikke hvor lenge sant varer. Han har ikke reagert på de andre vaksinene...

Tusen takk for svar.. Blir litt ekstra hønemor når de er syke..

Skrevet

Min ble syk omtrent en uke etter hun fikk sprøytene. Feber i to dager og sutret.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Gutten min fikk ingen reaksjon, men hs sa at han kunne reagere med feber og rødprikkete utslett etter noen dager. Høres ut som at det er det gutten din har :-) Gi paracet hvis feberen plager han eller blir veldig høy, så skal du se at det går seg til!

Skrevet

Tror hun var litt slapp og litt feber dagen etterpå.

Ellers merke jeg ikke noe til det De sa det skulle komme en reaksjon etter 10 dager.

Skrevet

Dette var veldig interessant og nyttig å lese!

Mitt barn har påvist eggeallergi (blodprøve og prikktest ved 6 mnd). H*n har aldri fått egg. Jeg spurte legen om vi skulle utsette mmr-vaksinen til etter at vi har tatt nye allergitester i juni, men legen mente at det var ingen fare for mini å ta mmr, selv om h*n har påvist eggeallergi.

Da jeg leste innlegget ditt, ble jeg straks mer skeptisk og betenkt. SKummelt med eggeallergi!

Skrevet

12 dager etter vaksinen fikk vesla feber + masse prikker i mage, rygg, kinn, hals og litt på ermene. Feberen varte ca et døgn og prikkene i ca 3 døgn.

Godt med vel overstått stikk, nå blir det leeenge til neste gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...