Zoe Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Er i uke 39 og har siden ganske tidlig i svangerskapet hatt endel kraftige kynnere der magen har blitt skikkelig hard og de har til tider også vært ganske ubehagelige, men ikke vonde. Har jo også hørt og lest at kynnere ikke skal være vonde. Men når går egentlig kynnere over til å kunne kalles rier da? Er det det at de faktisk blir vonde? Og i tillegg kommer mer og mer regelmessig? Har de siste par dagene merket at når disse såkalte kynnerne kommer så er de såpass vonde at jeg må "puste meg" gjennom dem hvis dere skjønner.. og så vondt skal vel ikke kynnere gjøre? Er det rier jeg har da tro? Disse "takene" kommer ikke så ofte, kanskje 5-6 i timen. Skjønner at det ikke er fødsel på gang enda iogmed at de kommer såpass sjelden, men tenkte å høre om noen av dere har erfaringer med dette..og finne ut om det er kynnere eller rier jeg har..
flypapir Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Min erfaring er at kynnere ofte er både smertefulle og regelmessige mot slutten, men at de da kanskje gir seg/endrer karakter om man selv endrer aktivitet. Jeg kan godt ha harde kynnere mens jeg slapper av, mens de gir seg (eller kanskje jeg glemmer dem) når jeg f.eks må ordne med ungene. Mot slutten har mange også såkalte maserier. Mine maserier kjennes som sterke menssmerter som også går bak i ryggen. Ikke behagelige og kommer gjerne en periode før de dabber av igjen... Om du er i tvil om det er kynnere eller rier du har, så kan du ta deg en varm og god dusj og se om det dabber av. Dabber det av er det kynnere, men fortsetter det med samme intensitet er det rier Var mye snakk om dette da jeg gikk gravid sist, og jeg prøvde det selv da jeg var i tvil... Da fortsatte riene etter dusjen og gutten ble født noen timer etter Ikke så lett å bli klok på dette, men ofte kjenner man igjen riene når de først setter inn ordentlig. Og for de aller fleste så varer disse smertene en god stund før babyen kommer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå