Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer et fryseforsøk? Jeg har 9 egg på frys og tenkte å bruke de etter hvert. Slipper man medisiner og bare tar den eggløsningssprøyta da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fryseforsøk er veldig enkelt og veldig billig i forhold til ivf-uttak. Vet ikke hvilket opplegg du skal ha, men jeg tok Progynova fra dag 3(tror jeg det var). Da slimhinna var tykk nok så fikk jeg velge selv hvilken dag jeg skulle komme nedover for innsett av egg(holder på i Danmark). Startet med progesteron 2 dager før innsett. Skal ikke settes eggløsningssprøyte. Du skal helst ikke utvikle follikler. Ser noen klinikker i Norge ikke setter inn hvis det er follikler over 10mm. Jeg hadde 1 men de sa det ikke betydde noe. Så skal man fortsette på progynova og progesteron etter innsett. Nå overlevde ikke mitt egg, så det ble bomtur. Hvorfor sender du ikke en mail til klinikken eller ringer dem? Så får du vite hvilket opplegg du skal ha.

Skrevet

Tusen takk for svar! Nå ble jeg mye klokere:)

Datteren min er bare 3 mnd så jeg planlegger ikke fryseforsøk med det første (kanskje om en 8-9 mnd) så får sende de en mail eller ringe når det nærmer seg. Kanskje jeg kan ta i naturlig syklus også hvis mensen har kommet i gang igjen da,hmm.. Holder du på i København? Holder til i malmø jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...