Gå til innhold

Hvordan få dundyna "fluffy" igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et uhell fra eldstemann i morges måtte jeg vaske dundyna og dunputa hans. Har gjort det før uten problem, men idag har jeg ikke hodet helt med meg tydeligvis. Uansett, de andre gangene har jeg stilt ned på sentrifugeringen, men idag glemte jeg det og sentrifugerte på fullt. Resultat: helt flat dyne og pute med noen få klumper rundt omkring. Har ikke tørketrommel, så jeg tørker over ovn og prøver å riste med jevne mellomrom. Noen som vet om jeg vil klare å få dyna sånn nogenlunde fluffy igjen?? Åh, er irritert på meg selv nå, kjenner jeg... Tips tas imot med stor takk:)

Skrevet

Kjedelig situasjon!

Det du kan gjøre tar evigheter av tid, men er virkningsfullt. Du må separere dunene for hånd og sørge for god luftning på over- og undersiden av dynen. Aller helst skal du bruke tørketrommel med tennisballer i, sikker på at du ikke kan låne tørketrommel av noen?

Skrevet

Takker for raskt svar:) Jeg får bare prøve å separere og tørke og så får jeg finne noen med tørketrommel hvis det ikke fungerer...

Skrevet

Vær forberedt på at det tar lang tid, sukk. Og på at det må tørke helt før du arbeider deg gjennom en ny klump. Du må også lage luft rundt det området som til enhver tid skal tørke slik at du får maks effekt. Hvis det ligger flatt tørker det ikke.

Kankskje det hjelper å bruke hårføner? Har ikke prøvd det selv, kom på det nå.

Skrevet

Ser at det begynner å hjelpe litt, men mye jobb, ja;) Hårføner var et godt forslag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...