Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Med datteren min samsov jeg mye, hun spiste ofte og mye, og da sov vi like gjerne sammen. Nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg en sånn ammemadrass med "vegger" til babyen? Ser det er flere som anbefaler det, men er det mest tull? Tar gjerne i mot erfaringer!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Hei Vi er kjempe fornøyd med den selv om vi ikke bruker den i sengen sammen med oss. Vi har en prematurfødt gutt, og når vi kom hjem druknet han jo i sengen og vuggen. Derfor la vi en slik oppe i, og det føles trygt og godt. Så slapp jeg og kjøpe sengevegger til vuggen. Disse premature er jo vant med og ligge i reder, så dette var trygt og godt:) Har ei venninne som så denne og da sa hun at slik skulle hun hatt til sin datter, de samsov.
Endelig28 Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Hei Jeg bruker ammemadrass fra ammehjelpen.no. Jeg er veldig godt fornøyd iom at jeg kan flytte lillegull uten at hun våkner om natten. Det er Også tryggere å samsove fordi at det er kanter på den. Jeg synes ihvertfall den var verdt pengene.
Tingenes Herre Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Jeg har bare gode ting å si om ammemadrassene. For det første beskytter de madrassen under fra melkesøl! Så mye som jeg har ammet på natten her i huset, så har det vært alfa og omega at jeg har kunnet gjøre det i sengen. Eneste måten å få nok søvn på! Jeg har sovet meg igjennom ammingen i over 5 mnd nå, og hadde det ikke vært for ammemadrassen, måtte vi nok ha kastet overmadrassen vår nå! Så slenger man den i vaskemaskinen når man står opp, da er den ren og klar for bruk på kvelden igjen. Har vasket min gjennomsnittlig tre ganger pr uke, og den holder helt fint! Jenta mi har vokst ut av den, men nå har jeg den åpen i fotenden, så passer den litt til. Det er så trygt å vite at så lenge flappen er oppe, sovner jeg ikke oppå en hånd eller fot. Planen er å etterhvert flytte henne over i egen seng via madrassen, da er det liten sjans for at hun våkner. Men det blir ikke før hun har sluttet med disse hyppige nattmåltidene! I mellomtiden koser vi oss med trygg og renslig samsoving. Løp og kjøp!
Februargutten Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Ammemadrassen er vårt beste babykjøp! Men vi bruker den som seng med lammeskinn oppi imellom oss. Jeg løfter baby ut og legger han inntil meg når jeg ammer. Har tisselaken under lakenet mitt så vi slipper flekker på madrassen. Vi bruker også i ammemadrassen i sofaen på dagtid
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Veldig glad i ammemadrassen!! Sparer senga vår for gulp og annet søl. Senest i dag morges våknet jeg av en braksplææætte-lyd.. Hun hadde bæsj til midt på ryggen faktisk, gjennom pysj og alt. Ammemadrass rett i vaskemaskin og tørr til kvelden som noen over her skriver. Føles trygt med de små veggene.. også er det veldig lett å løfte ammemadrass og baby over i sprinkelsenga. Jeg har endelig klart å slippe litt taket nå, så hun får sove mest i sprinkelsenga, bare løfter henne over ved spiserundene.. :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Jeg har hatt minimalt med melkespreng og mye mindre søl ved amming denne gang i forhold til første gang, så jeg har ikke hatt behov for noe slik madrass denne gangen.. Vi samsover også, men baby ligger på vanlig lammeskinn og har så og si aldri gulpet eller sølt i sengen hittil, snart 6 mnd gammel, i tillegg til at jeg synes det er veldig koselig å ligge tett i tett, uten noen kanter eller vegger mellom oss=) Så jeg hadde nok kanskje sett det litt an hvis jeg var deg, og eventuelt kjøpt det inn etter fødselen hvis du ser behovet..?
*Nøtta* Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Jeg lovpriser ammemadrassen min! Den ble nok ikke brukt så lenge til det jeg i utgangspunktet tenkte(samsoving) men guriland så trygt jeg følte det var de gangene hun lå i senga sammen med oss I ammemadrassen kontra uten. Og jeg tror nok det lettet overgangen fra våres seng til sin egen seng ved at hun bare ble løftet over mens hun sov i den lille koslige madrassen. Som et lite rede. og ikke miinst så blir gulp og lignende "fanget opp".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå