*NordNorge* Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Jenta mi spiser 2, noen ganger 3 flasker om natten.... ca 4 timers mellomrom... Slitsomt. Hun er 4mnd, er d for tidlig med å starte å avvenne henne om natten ?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Ja, det er altfor tidlig. Baby må spise flere måltider fast føde om dagen før det er aktuelt med avvenning av noe slag, og fram til 6 mnds alder er det helt normalt at de våkner hver 3.-4. time for mat. Hvis du ønsker lengre soveperioder om gangen på natta kunne du jo kanskje forsøke med litt velling før leggetid f.eks? Hvis hun er flaskebarn er det jo ikke noe i veien for å starte med litt grøt/ velling når de runder 4 mnd..
Noregsgard Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Gutten min sluttet av seg selv da han var 5 mnd. Tror det er normalt å begynne med avvenning når de er ca 6 mnd. Da får de fast føde, og da trenger de ikke mat på natta lenger. Sønnen min fikk fast føde fra han var 4 mnd så det kan ha litt å si hvorfor han ikke ville ha mer.
*NordNorge* Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2011 Takk for svar. ) Joda, har begynt med grøt til jenta mi, men d er veldig lite populært og hun sov ikke noe lengre for d..... Så får bare vente å se om hun regulerer d selv, hvis ikke blir d avvenning når hun blir litt større
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 ledste jenta mi nattavvente vi da hun var 3,5 mnd, og holder nå på med lillebror, han er 4 mnd.. og som din har til nå fått 2-3 flasker på natta, men spiser sjelden hele. og hos svigers får han 1 dersom han ikke sover natta igjennom, så tror ikke han har behov lenger, så vi har nå kuttet ned til kun 1 flaske pr natt, å han våkner en del ganger fra 21.30 og frem til han får flaske. mellom 01-03. men etterpå sover hanhelt til morgen, men tror han våkner mest av den grunn at han hoster sånn om natta, for hører først hoste så gråt.. hehe, ble litt langt dette ja, men det jeg mener er vel at det varierer veldig fra baby til baby om de har behov for mat om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå