Gå til innhold

Hyttetur alene med 7 uker gammel baby... hva bør jeg huske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt alene med mitt lille nurk, og i en tung hverdag tenker jeg nå at litt fjelluft og sol i hytteveggen vil gjøre susen.

Hva tenker dere det er viktig at jeg tar med? Jeg vurderer å ta med pulk og ski, bare for å få gått 100 meter for så å sette meg ned i sola.

Men hva annet? Jeg ammer så maten er veldig grei.

Skrevet

Seng og sengetøy, håndklær og kluter (lurt med våtservietter på tur, selv om du kanskje ikke bruker det til vanlig), nok bleier, en liten toamappe med salve til såre stumper, paracet, termometer, saltvannsdråper, noen q-tips, noe godt til å ha under den lille på gulvet (ofte kaldt på hyttegulv), noen leker (holder lenge med tre små saker i den alderen), litt ekstra klær dersom det ikke er vaskemaskin, ekstra smokker (hvis han/hun bruker det), gulpekluter.

Men det viktigste av alt på tur alene med lille nurk: mobiltelefon OG lader :)

Vi har vært masse på tur med lillen, helt fra hun var fire uker (og jeg har flaskebarn, hvilket er litt mer tungvint). Ikke noe problem i det hele tatt - og ikke minst er det bra for den lille å oppleve andre miljøer og venne seg til å ikke bare sove hjemme (er min mening, i alle fall:).

Kos dere masse på tur - ski og solvegg høres unektelig deilig ut!

Skrevet

En hyttetur på fjellet hørtes kjempedigg ut, spesielt noen timer i solveggen (snaart påske nå ja;)

Pulk er ikke anbefalt før de nærmer seg året, men så lenge det bare er snakk om et par hundre meter går det sikkert helt fint. Ellers har jeg selv brukt bæresele til baby på fjelltur flere ganger- truger på beina og baby i Manduca funker knall (baby godt påkledd, lunt og godt inni jakka mi), og husk solkrem/ solbriller til baby hvis den skal være ute i sola med deg.

Ellers hadde jeg nok tatt med meg noen kartonger ferdigblandet MME og en flaske, sånn i tilfelle det skulle skjære seg med ammingen/ at lille nekter pupp plutselig el lign "krisetilfeller". Paracet og saltvannsspray er også lurt, pluss febertermometer.

GOD tur, høres deilig ut=)

Skrevet

Så leit at du er blitt alene, det høres ikke noe særlig greit ut, men kan sikkert være godt å komme seg bort litt!

Når vi har vært på hytte med baby har vi ikke hatt med så veldig mye. Når ho har bæsja ut bodyen, så har vi bare skylt av med kokende vann og hengt til tørk. Små klær tørker nokså raskt. Men, tar jo ikke så mye plass heller om du heller tar med en del ekstra.

Vær litt forsiktig med pulk med en så liten. Det er lett å feilberegne temperatur, men 100 meter må gå bra og sjekke varmen i nakken ofte!

God tur!

Skrevet

en tur hørtes deilig ut :) Jeg var også alene med første jenta mi, og dere kommer til å klare dere kjempebra når du får vent deg til det :)

Husk å ha masse varme underst i pulken (saueskinn e.l), for kulden kommer jo nedenfra mest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...