Gå til innhold

Hva lage til middag med kyllingkjøttdeig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøttsaus til pasta:

1 pk kyllingkjøttdeig stekes og ha i en hakket løk, en boks tomater og noen ss ketshup, en ss sukker og en halv ss pepper, salt. En skvett fløte om du har og litt parmesan om du liker det.

Denne sausen kan også brukes til lasagne om du har plater ;-)

Skrevet

Hvis du blander deigen med en pakke tacokrydder, kan du lage kjøttboller som du steker i panna eller i ovnen..

Skrevet

Hadde jeg bare hatt det tilbhehøret, og seff det har jeg ikke..:(

Det hørtes forresten godt ut :)

Skrevet

Nydelige kjøttboller:

1 pk kyllingkjøttdeig

2-3 hvitløksfedd

muskatpulver

kanel

1 egg

Ha kjøttdeigen i en bolle, finhakk hvitløk og elt inn i deigen. Krydre med endel musktnøtt og kanel. Ha i ett egg, elt og la stå litt.

Fordel kjøttdeigen i små boller med en skje og legg i panna. Stekes til de er gjennomstekte.

.

Tilbehør: poteter og salat

Skrevet

Du kan fint bruke den i wok... Finkutt de grønnsakene du har i kjøleskapet, feks gulrot, løk, mais, paprika osv. Stek opp kjøttdeigen og ha i grønnsakene. Ha over 2 ss HoiSin Saus, 2 ss sweet chili saus og 2 ss østerssaus, en eller flere av sausene kan sløyfes og erstattes med den sausen du har, men blandingen er kjempegod! Serveres med ris eller nudler/spaghetti.

Skrevet

du kan steike den og krydre godt... og putte på toppen av en pizzabunn og lage pizza... kanskje har du litt sopp, løk, paprika, mais og tomat og du har en nydelig pizza..og ost selvsagt... eller andre ting du liker på pizza..

Skrevet

Takk for gode tips, vi får bruke det med har, og ikke det me ikke har :)

Skrevet

Ville ikke brukt kyllingkjøttdeig til noe som helst, for å være ærlig. Fullt av MUK. Æsj. =(

Skrevet

MUK = Maskinutbenet kjøtt. Når de har kuttet vekk lår og brystfileter fra kyllingen putter de benrestene i en maskin som kutter vekk restene av kjøtt fra kyllingen. Alt dette blir malt sammen til en udefinerbar masse som brukes i kyllingkjøttdeig, kyllingpølser, kyllingnuggets og slite ting. Skikkelig ekkelt, spør du meg. =(

Skrevet

Hmm MUK hørtes jo litt ekkelt ut da....

Ja ja, sønnen min mente vi hadde verdens beste middag i går :)

Ovnsbakte grønnsaker, couscous og kyllingkjøttkaker.

Da putta jeg først gulrot, persillerot og løk i ovnen med litt krydder og olje på. så tok jeg en håndfull havregryn, hvitløk og krydder i en bolle, helte over litt kokende vann. når det hadde svellet rørte jeg i kyllingkjøttdeig og stekte lange smale kjøttkaker, litt kebabaktig og steker fort.

Couscousen ble laget med litt kyllingbuljong og brokkoli i.

Skrevet

Ja, jeg synes MUK er skikkelig ekkelt. Kjøper aldri noe som inneholder det lengre. Jeg har nemlig vært så uheldig å se en video av hvordan MUK ser ut også...

Jeg vurderer veldig å kjøpe meg en kjøttkvern, sånn at jeg kan male mitt eget kjøtt til kjøttdeig, både kylling og rødt kjøtt. Da vet jeg i alle fall hva jeg får... Det står oppført på innholdsfortegnelsen hva ting inneholder, og MUK står som regel på andreplass på listen

over ingredienser. Med andre ord er det mye MUK i slike varer også. Så langt har jeg bare funnet en type kyllingnuggets i butikken som ikke inneholder MUK.

Skrevet

Kylling fajitas i pita med salat og rømme. Santa Maria fajitas miks i kylling kjøttdeigen. KNALL GODT! :)

Skrevet

Regner med at det for sent nå, men til en annen gang :)

Grønnsakssuppe med kyllingkjøttboller, kjempe godt!

Kok kraft (jeg jukser med buljong), kutt opp grønnsaker (gulrot, kålrot, purre, poteter). Form kjøttboller av kjøttdeigen og oppi gryta.

Detter er morgendagensmiddag hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...