Gå til innhold

Kan jeg ta allergitabeletter når jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

jeg ble frarådet av lege å ta allergitablettene mine (zyrtec) (var da i uke 6), da de etter hva jeg har skjønt inngår i en gruppe medisiner en ikke vet om er direkte skadelige for foster eller ei. Det er jo ikkje så greit å drive forskningsprosjekter med gravide for å finne ut av det heller. I stedet fikk jeg en nesespray som visstnok skal lindre de verste allergisymptomer, håper inderlig den funker nå som våren står for døren! Ville nok ha spurt legen din for å være på den sikre siden.

:)

Jeg byttet fra Zyrtec/Cetrizin til poleramin for å kunne bruke allergitabeletter daglig. Har brukt det i mange år nå. Byttet i svangerskapet med snuppa i 07. Jeg har masse eksem og er svært plaget, så legen mente det var bedre for fosteret at jeg brukte Poleramin og ikke klødde, enn at jeg klødde og stresset på grunn av kløen. Hør med legen din er mitt tips til deg.

Sist jeg var gravid trengte jeg ikke ta allergitabletter. Ble rett og slett ikke allergisk den våren. Det var helt utrolig. Legen sa at det skjedde "mye rart" når man var gravid;) Året etter var det "full pakke igjen". Er spent på hvordan det går denne gangen... men kommer ikke til å begynne med noe før jeg merker behovet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...